Ínyenc falat a japán piacra szánt játékok kedvelőinek.
A Wartech: Senko no ronde (ezek után SNR) nehezen emészthető játék egy nem japán játékos számára. Emberek irányította óriásrobotok csépelik egymást 2 dimenziós síkban az égen. Ez nem egy hétköznapi felállás. Nem divatos fps vagy tps, de a verekedős játékok közé sem fér be. Talán "1vs1 shoot'em up" stílus lenne az igazi megnevezés, de menjünk csak végig szépen sorjában, hogy miért is furcsa ez a játék.
A köret
Az egész játékra jellemző a puritánság. Eleve a játék sem nagy, telepítve 1,9 giga. Az intro és a szereplők outroi is állóképekből állnak. Sem a mechek, sem a helyszínek nincsenek nagyon kidolgozva. Az előbbiek már majdnem vektorgrafikusak, kevés sznből állnak és nem valami részletesek. A küzdelmek mögötti táj is elnagyolt. Tengerek, városok felett, illetve az űrben száguldozunk. Semmi kiemelkedő, ha nem lenne, hiányozna, de tényleg semmi több. A zenék MIDI jellegűek, tipikus japán prüntyögés, egyedül ami megmaradt a fülemben, az a credit listnél felhangzó dallamos muzsika. Viszont a szinkron a helyén van, megmaradtak a japán hangok.
A feltét
A játékmenet pofon egyszerű elven alapul. A 8 választható pilótából kiválasztjuk a legszimpatikusabbat és nekiugrunk valamelyik játékmódnak. Ellenfelünkkel szemben találjuk magunkat döntött nézetből és elkezdődik a lövölde. Pusztító eszközeinknek 3 szintje van. A leggyorsabb egyben a leggyengébb és messziről szinte semmit nem sebez. A közepesek általában erősebbek, de lassabbak, viszont kicsit várni kell az újratöltődésre. A legerősebbhez már energia kell a speciális támadások energiacsíkjából. Ez töltődik magától is, de sikeres találatokkal kicsit ráboostolhatunk.
Szorult helyzetben van egy mega támadásunk, amit beaktiválva hatalmas gépezetté alakulunk. Tűzerőnk megnövekszik, az egész képernyőt betöltő golyózáporra leszünk képesek, de cserébe lassúak és könnyen sebezhetőek leszünk. Mindez addig tart, ameddig a fent említett speciális csíkunk le nem merül.
A harcok majdnem úgy néznek ki, mint egy shmup játék, amiben 2 őrült lövi egymást. A lényeg egyébként tényleg ez: lődd ezerrel a másikat, de kerülgesd az ő lövéseit. Ha egy bizonyos távolságon belülre kerülünk, akkor közelharci módba váltanak a robotok és 2-3 pofont bevisznek a másiknak. Nehéz leírni a játékmenetet, mert ezt át kell élni és vagy elkap a hangulata, vagy dobod a francba a játékot. A sztori módok végén a 2 főellenség közül kell az egyiket megsemmisíteni, ami csak elsőnek tűnik lehetetlennek. Bármennyiszer próbálkozhatunk, előbb utóbb összejön, ha elég kitartóak vagyunk. Azért nem árt, ha az embernek van egy kis tapasztalata, a bullet hell játékok terén. Ez utóbbi dolog az egész játékra jellemző.
A desszert
Aki acsi vadász, akár jól is járhat a játékkal, de mindenképp szükség van egy online boost partnerre!
Amit mindenki meg tud csinálni:
A 8 karakter sztorit végigvinni: 8x30G=240G
A 8 karakter score attack módot végigjátszani: 8x25=200G
1 órányi játék: 10G
10 órányi játék: 30G
30 órányi játék: 50G
100 órányi játék: 100G
A játékidőbe MINDEN beleszámít. Ha csak ott vagy a menüben és mentesz 10 óra múlva, már kluttyan is az acsi!
Az online acsik kitartást és boost partnert igényelnek:
"Novice" Rang: játsz 1 online meccset. (100G)
"Rounder" Rang: 1000 grade pont megszerzése. (100G) Boost partnerrel kb 50 nyert küzdelmet igényel.
"Hi-Rounder" Rang: 3500 grade point. (100G) Boost partnerrel kb 230 nyert küzdelmet igényel.
100 ranked küzdelem: 20G
1000 ranked küzdelem: 50G
Grade pontokat minden online meccs után nyerünk vagy vesztünk. Ha "rendes" ellenfelek ellen küzdünk, 5-15 pontot kapunk egy sikeres küzdelem után. Számít, hogy mennyivel nyertünk és ki ellen! Ha nagyon magas rangú ellenfél ellen küzdünk, akkor is kapunk pár pontot. Sikerült egy amerikai srácot találnom, aki nem laggol (a japánok sajna igen, pedig szinte csak ők játszanak) és csak az 1000 küzdelemre hajt. Ha sikerül egy ilyet kifogni, akkor óránként 30-35 küzdelmet bezsebelhetünk. Szerencsés esetben 30-35 óra alatt elérhetünk mindent a 100 órás játékidőn kívül. Ezt meg akár nélkülünk is megcsinálja a gép! Én pl azt csinálom, hogy ha valamit le akarok tölteni (pl. demót), akkor elindítom a játékot és 2 legyet ütök egy csapásra. Akit nem zavar, hogy feleslegesen megy a gépe, az éjszakára bekapcsolva hagyhatja, csak ne felejtse el reggel elmenteni az állást!
Aki esetleg kedvet kapott a játékhoz (elég olcsón be lehet szerezni), azt várom online! Az itthoni játékosok száma a MGC szerint 18 körül mozog és összesen 3 ember szerzett acsit! Ebből a 3-ból kiemelkedek az 580 pontommal, de hamarosan megvan a 30 óra és akkor máris ugrik kicsit feljebb a számláló.