[10] deadeb (offline)

Görény

Ő egy 41 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4618 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 13802 kreditet gyűjtött

2009 november
11:14 Demon's soul: 65 óra, 94. szint
Igen végre, hosszas küzdelem után végre a végére értem a Demon's Soul-nak. Hogy megérte-e. Eggyel beljebb található egy Wall of text, csak erős idegzetüeknek.
Anno, amikor először olvastam a játékról, akkor valami nagyon megfogott benne. Hogy igazán mi nem tudom. De vonzott, a nehézsége, meg hogy egy nívós akció rpg-nek nézet ki. Először egy Ázsiai példányra fájt a fogam, de arról lemaradtam, mert mire volt pénzem, hogy megrendelhessem, akkor nem volt a nemesfém boltba, mire megérkezet (cirka 3 héttel a rendelés után), már másra költöttem a pénzt. Meg amúgy is jön egy amcsi verzió, akkor már azt várjuk meg.
Október elején meg is történt a találkozás, én és a Demon’s Soul. Deluxe edition vettem, mert a plusz pénzt számomra megérte, hogy egy tuti faxa guide-ot adnak mellé. Az más kérdés, hogy a guide-nak olyan szar volt a külső borítása, hogy a festék az ujjamon maradt, és most baromi gányul néz ki, de a benne lévő infók aranyat érnek.
De miről is szól a játék? Egy hangulatos akció rpg játék, melyben a gonosz démonok seggét kell széjjel rúgni. Adott egy hős, kinek a fizikai külsejét teljesen mi alakíthatjuk (aranyos ficsőr, de sok hasznát nem láttam, 5 perc alatt összedobtam egy karaktert), és meghatározhatjuk az osztályát (ez a tapasztalatom szerint, annyit jelent, hogy milyen tárgyakkal és statokkal induljon a kari, több jelentősége nincsen). Vele kell a játék 5 világát bebarangolni, harcolni démonokkal, tárgyat gyűjteni és azokat fejleszteni. Van egy alibi történet szál, ami kimerül annyiban, hogy a jó király, hogy egy virágzó birodalmat fenn tartson, mágiához nyúl, felébreszt egy démon, aki a világra szabadítja a többi démont, akik jól megszállják az embereket, és egy zombi állapotba kerülnek, miután a lelküket elvesztették. Ennyi. De nézzük a mechanizmusokat, amelyek egyedivé teszik eme játékot.
A grafika jó, semmi extra, a funkciójának tökéletesen megfelel. Én élveztem, pedig recés volt a játék, de nagyon, a kardom néha úgy nézet ki, mint egy fűrész. Erről többet nem írnék, mert abszolúlt mentes vagyok a grafikai fixáció betegségétől, én még most is előveszem a C64 klaszikusokat és nyomok velük egy pár menetet (Last Ninja rulez).
A játék egy nézd a hátam, ha nőt indítasz, akkor a seggem, perspektívájú tps. Mindkét kezünkhöz tartozik 2 gomb, a jobb kézes gombokkal támadhatunk (ebben a kézben fegyver), a bal kezes gombjait meg a benne lévő tárgy határozza meg (ha pajzs védekezünk, ha varázspálca, varázsolunk de ha egy tőr, akkor szúrhatunk).
Ha harcolni akarunk, akkor a kezünkben lévő tárgyakkal tehetjük meg (1 fegyver+1 pajzs, 2 fegyver, 1 fegyver 2 kézben). Ha nincs pajzsunk, de nem akarjuk, hogy arcon verjen az ellen, akkor képesek vagyunk vetődésre, a karakterre pakolt tárgyaktól függöen a vetődés lehet gyors, de ha túlterheltek vagyunk, akkor baromi lassú a felállás. Ezenkívül, minden egyes mozdulat (támadás, védekezés, vetődés, futás) egy staminát fogyaszt, ami ha elfogy, akkor ott állunk bambán és védtelenül, az ellenfél kényének és kedvének kiszolgáltatva. A stamina nem sok, mert 3-4 támadás vagy 2 vetődés és lenullázódott. Igaz hamar visszamegy max-ra, de 2-3 ellenféllel táncolva, annyi időnk már nagyon nem lesz, hogy megvárjuk, hogy visszatöltődjön. Amúgy a stamina fogyás elég a taktikus megközelítést erőlteti a játékosra a csaták folyamán, gyakori volt, hogy én és az ellenfél is egy pajzs mögül lestük egymást, hogy kitámad előbb.
A varázslás egyszerű, egy pálca (ha mágusok vagyunk) vagy egy talizmán (ha papok vagyunk) hozzá, és hogy megtanuljuk a varázslatot egy npc-től. Varázslatot pénzért, vagy leölt démonok lelkéért kapunk. A karakternek van egy adott manapont mennyisége, abból vonódik le a varázslat költsége. A mana alapból nem regenerálodik, potion kell hozzá. Amúgy minden játékos tudhat varázsolni, de a mágus és a pap már az elején, a többiek, ha megfelelő stat elérik és megtalálják a pálcát vagy/és a talizmánt. A varázslatok hangulatosak és változatosak, de számomra voltak használhatatlanok is.
A tárgyak elég változatosak. Van sokféle fegyver (tőr, balta, íj stb..), páncélok (páncélok, ), italok (mana és hp regenerálók) és különböző kisegítő eszközök (kulcsok, görög tűzek, csalik és a legfontosabbak a kövek). A fegyvereket és pajzsokat a kovácsoknál tudjuk fejleszteni, ehhez lélek és kövek kellenek. A köveket és a lelkeket e legyilkolt szörnyek hagyják maguk után. Lelket mindegyik hagy, ez az általános fizető eszköz, ezzel fizethetünk a tárgyakért, fejlesztésért és szintlépésért is. A köveket a szörnyek esetlegesen dobják, minden szörny másfajtát. Ha meg van a megfelelő mennyiségű és milyenségű (minden kőből 4 féle fajta van) kő, akkor elballagunk a kovácshoz és ő felfejleszti a fegyverünk. Attól függően, hogy milyen követ használunk, kap speciális képességet a fegyverünk, így adhatunka fegyvernek pl.: tűz - vagy méreg sebzést.
Az játékot tovább színesíti, hogy cselekedeteinktől függően egy világ elmehet a jó és a rossz irányba is. Ha például sokszor hallunk meg, és/vagy vígan gyilkolászuk le az npc-ket sötétedik a világ, így a szörnyek erősebbek lesznek, más események történnek. Míg ha segítesz az npc-knek, nem halsz meg sokszor a világ kivilágosodik és más események történnek.
És akkor most a véleményem:
Imádtam a játékot, én nem találtam extra nehéznek, 2-3 óra után belerázódtam a rendszerbe és vígan kaszaboltam. A csaták nem kedveznek a Devil May Cry stílusank, igenis egy-két csapás után védekezni és hátrálni kell. Nem lehetünk kemény legények, mert egy kicsit is erősebb ellenfél szétszed minket, sőt velem többször előfordult, hogy egy rosszul időzített támadásra, jött riposztként, az ellenfél megölt. Óvatosan kell játszani. Viszont a főellenfelek kb. felét „játszi” könnyedséggel öltem meg, mert simán lenyilaztam őket távolról, még vetődnöm se kellett nagyon. A pályadizájn is eléggé a játékos sorsát megkeserítőre sikerült, gyakran fordul elő egyből ölő csapda, vagy hogy egy ellenfél a sötétben megbújva hátba támad és mire feleszmélünk, már ki is végzett minket, és mivel halálunkkor, minden addig begyűjtött lelket elvesztünk, vissza kell sétálni oda és felvenni. Ami nem biztos, hogy sikerül, ha sok ellenfélen kell átküzdeni magad, és ha újra meghalsz, az előzőleg elejtett lelkeidre keresztet vethetsz. Ez is a lassan jár, tovább érsz szemléletet erősíti a játékosba.
A játék egyik komoly hibája számomra a statikus pályák, ha egyszer végig vitted, akkor már kívülről fújod, és mivel elég sokat kell lootolni, egy idő után már csukott szemmel csinálod meg az adott pályaszakaszt.
Az online komponens elég profi, és ezt nem lehet volna a ps3 nélkül megcsinálni. A pályákon a folyamatos veszélyérzet miatt stresszt jól oldja, hogy látod a területen játszó más játékosok szellem képeit. Néha igazán élvezetes volt kaján mosollyal nézni egy kivégzett boss szobájában a másik játékost, ahogy még küzd vele, és vetődik jobbra és balra és én már tudom, hogy túl vagyok rajta. Ezenkívül kirakhatunk kőveket, hogy egy másik játékos behívjon a játékába segítőnek, bár itt van egy korlát, hogy a behívó játékosnál max. 10 lehet erősebb vagy gyengébb nálad. Én sajnos, ezen korlát miatt, nem nagyon találkoztam behívható játékossal a végigjátszás során. Így ezt nem nagyon tudtam kipróbálni.
A kapcsolatot egy másik játékossal úgyis fel tudjuk venni, hogy betámadjuk az ő világát. A szörnyek nem támadnak meg, de mi vígan ölhetjük őket, nem ütnek vissza. Ha megöljük a világ gazdáját, akkor miénk az által eddig összegyűjtőt lelkei, ha ő öl meg minket, akkor övé a miénk. PvP az élvezetért. Én egyszer próbáltam, és akit megtámadtam (véletlenül sorsol a rendszer) úgy levert, hogy csak pislogtam, azután már nem nagyon volt kedvem próbálkozni, míg elég erősnek nem érzem magam hozzá (szerintem olyan 140-150 szint körül leszek majd bátor).
Amúgy a játék elég hangulatosan használja ki az állandó online jelenlétet, mert van egy boss, aki megidéz egy másik játékost, és ő írányitja a szörnyet, akit le kell vernünk. Ha szerencséd van a másik játékos nem küzd ellened, ha nincs karikába sz*pat téged.
Viszont egy biztos, amit megfogadtam ennél a játéknál, hogy a guide-ot, a késöbbiekben, nem fogok használni, mert elég vegyes érzéseim voltak vele. Úgyanis elég sokat segített, de kíváncsiságomnak hála elég sok poént lelőttem magamnak, főleg a bossok voltak jóval könnyebbek, miután elolvastam, hogy hogyan kell legyőzni őket és nem szenvedtem meg a taktika kitalálásával.
Amúgy pontot nem adok, mert nem. Csak annyit mondok, hogy szerintem nagyon megérte a 16 e ft ez a 65 óra játék és egyszer még tuti megcsinálom, mert most perfektre akarom megcsinálni. Amúgy az trófeák kiszedéséhez 4 kell végig játszani a játékot. Úgyhogy trophywhore-k kerüljék.
10 komment

nov 03., kedd 18:45 #10
35 óra játékidő és Lvl. 81-el végeztem ki tegnap előtt.
Most New Game+-ban tolom és marha nehéz,már 102-es szinten vagyok és 2* akkora a kihívás mint első végigjátszásra,szóval tápolj-tápolj-tápolj!

Northern Regalia-t és Dark Silver Shield-et a kézbe és már nem érhet nagy baj...
Célozd meg a Holdat, ha elhibázod is, a csillagok közt landolsz...
[17] zoba
nov 03., kedd 17:52 #9
nos igen újabb cím amiért beszerezznék ps 3at
jelentkezzen akinek nincs hamisított ruhája ,és illegálisan letöltött filmje mp3 ja és természetesen eredeti windossal kacérkodik
[22] roli576
nov 03., kedd 16:07 #8
Éppen mostanában akarom beszerezni a játékot. Nagy RPG buzi vagyok
"In My Restless Dreams. I See That Town. Silent Hill. "
[10] deadeb
nov 03., kedd 15:44 #7
Válasz Jack (#6) üzenetére
Nekem most a kedvencem a 4-3. A Storm King kiírtása után a területen 10-15 manta van és Ring of Avarice-szle 5-8 perc alatt átlag 15.000 lelket összeszedek
A hosszú élet titka, hogy megpróbálsz minél öregebben meghalni. Chuck Norris exists because Clint Eastwood said it was okay.
[10] Jack
nov 03., kedd 15:37 #6
Válasz zaz (#5) üzenetére
A Shrine of Storms nevű pályán az első boss-t követően van egy nagyon jó lélek farmoló hely. Legjobb esetben kevesebb mint 1 perc alatt szerzel 10-12K lelket.

Számomra eddig az Év játéka.
[72] zaz
nov 03., kedd 15:05 #5
csakúgy mint backstab...10 óra után eladtam(ázsia verzió)
zavart hogy 15* megyek végig ugyanazon a pályán loot miatt , majd egy rosszúl kijött lépés miatt elvesztem a 3 óra alatt kínkeservesen összekapart 12000 lelket.
amúgy hangulatos anyag , de nekem egy kicsit sok volt.
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[10] deadeb
nov 03., kedd 14:35 #4
Válasz KiswechPS3 (#3) üzenetére
Én pont ezért nem raktam félre, mert attól féltem, hogy soha nem lesz erőm újra elővenni.
A hosszú élet titka, hogy megpróbálsz minél öregebben meghalni. Chuck Norris exists because Clint Eastwood said it was okay.
[54] KiswechPS3
nov 03., kedd 14:27 #3
Most vagyok 20 óránál, 44-es szintű vagyok, nagyon élvezem, de mivel néha irgalmatlanul kegyetlen nehéz, elrakom egy napra, mert felidegesít.

Egyébként igaz a mendemonda, miszerint ez a létező legnehezebb játék, vagy legalábbis RPG most.
TOMORROW IS IN YOUR HANDS #2019.11.08
[25] Shark
nov 03., kedd 12:50 #2
Én is kiváncsi lennék rá,de jó lenne elöbb vhogy kipróbálnom
Xbl: Shark hun
[32] backstab
nov 03., kedd 12:30 #1
Én tíz órányi játék után feladtam, nekem nehéz volt. Elismerem, hogy baromi jó játék, de én túl krumpli vagyok hozzá.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
deadeb
A hosszú élet titka, hogy megpróbálsz minél öregebben meghalni. Chuck Norris exists because Clint Eastwood said it was okay.
Ezeken a platformokon játszom
Nintendo DS
PC
Kedvenc játék-műfajaim
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Barátok, ismerősök
ARTURUS
(offline)