RetekMester2009.10.23. 00:32

Forza Motorsport 3 ahogy én látom!

Végre itt van! Gondoltam írok egy pár sort mivel engem nagyon zavart, hogy sok részletbe nem mennek bele a cikkek írói. Aki maga akar elmerülni az ne olvassa el :).

Forza Motorsport 3 ahogy én látom!

Nagy rajongónak vallom magam ezért a szavaim biztosan elfogultak lesznek. Számomra a legnagyobb kérdés az volt, hogy nyugdíjazom-e végleg a FM2-t? Erre egyszerű a válasz: igen. Igazából nincs miért betenni többet. A program más lett, persze egyáltalán nem gyökeresen, de ami bevált azon kár változtatni. Olvastam sokat a játékról ezért azokba a részekbe mennék bele amit nem nagyon vagy csak futólag találtam máshol.

A játék 2 lemezes ezért a másodikat telepíteni kell. Mikor elindítjuk az elsővel felajánlja a tartalom felmásolását amit testre is szabhatunk, ha esetleg kevés a hely. Gyakorlatilag pályákat és autókat tartalmaz és ha nem rakjuk fel őket egyszerűen zárolva lesznek. A karriermenüben egyből a szép aktuálisan kiválasztott autónk áll egy szerpentin szalagkorlátja mellett.

A garázsban nem tölti be egyből az autókat, csak egy „kártyát” látunk belőle ami lényegesen jobb mint volt (az előző rész rendre itt fagyott le) és csak a kiválasztás után nézhetjük körbe. Ezenkívül a rácsnézet is helyet kapott, aminek köszönhetően garázsunk átláthatóbbá vált. Mikor ezt bekapcsoljuk és rábökünk egy autóra, tudunk csoportnevet adni melybe aztán válogathatunk autókat. Ez nagyon jó azoknak akik az előző részben mintegy 2 percet válogattak 1-1 verseny előtt a bőség zavara miatt.

A fejlesztés is változott. A diffúzor eltűnt és a bukócső külön is megvásárolható lett, toronymerevítővel elől-hátul. A motorfejlesztések részletesebbek, van lökettérfogat növelés is és a motorcserék több autónál érhetők el, ezenkívül lett átalakítás is ami egy szívó autó feltöltőssé varázsolása gyakorlatilag. A kerekek tengelyenként szélesíthetők és növelhetőek. Felni több márka van (SUV-okra is nagy a választék) viszont márkán belül kevesebb típus található. Az osztályok is változtak: F 200, E 275, D 350, C 425, B 500, A 600, S 700, R3 800, R2 900, R1 998. Így az R osztálynak is van teljesítményindexe, ami azt jelenti, hogy tudjuk őket fejleszteni. Persze korlátozottan pl.: gyári fojtás kiszerelése, felni csere, stb. És egyes autók már R osztályosak, mint az Enzo meg az F50 GT. Így legalább nincs U osztály aminek én személy szerint nem sok értelmét láttam.

A setup rész nem változott, egyedül a váltó beállítása átláthatóbb, viszont a fényezés ésszerűbb! Kaptunk egy vásznat mely alapból négyzethálós, de a jobb analóg megnyomásával eltűnik a szamárvezető így megnézheted mit csináltál . A Mini teteje mára a múlté ;). Ezenkívül bővült a repertoár a sablonok terén, persze nem erőltették meg magukat, de eddig is születtek gyönyörű megoldások. Tudunk a vásznon Vinylsablonokat kreálni melyet elmentve egy „adag” réteget kapunk egyetlen helyen. Ez nem azt jelenti, hogy ezentúl az oldalankénti 1000 réteget ugyanannyi logóból fogjuk kirakni, hanem egy logót vagy csoportot egy helyre tesz amire kiírja, hogy hány réteget foglal, így később egy komplett fényezésünkön ha csak rajtszámot akarunk változtatni nem kell fél órát keresgélni. Képet feltölteni hála az égnek itt sem lehet!

A karrier mód két lehetőséget kínál. Van egy naptárnézet ami a fő irányvonal gyakorlatilag évadokra bontja a versenyeket és ettől nem teljesen függetlenül elérhetőek kártyákban is a versenyek. Amit a naptárban megcsinálunk az itt is kipipálásra kerül. A naptárban 3 verseny közül választhatunk, ami hét közben lesz megrendezve és 2 hetente vasárnap egy nem választható bajnoki futamon találjuk magunkat mely az évadban a programunk. Ha lenyomjuk a vasárnapit újabb 3 kártya közül választhatunk. Ezt ha unjuk bármikor félbehagyva böngészhetjük a kártyáinkat, hátha jobbat találunk és később ugyanonnan folytathatjuk. Gyakorlatilag annyi versenyünk van, hogy szerintem 50 óra alatt csak végigpörgetve tudjuk kivégezni őket!

Autókat kapunk minden pilóta szintlépésnél amiből 50 van, az autóknak most is 5. Versenyekért nem kapunk kocsit, viszont a járgányunk ha szintet lép a kedvezmények ugyanúgy jönnek.

A módok között most találunk gyorsulást is, amin mondjuk lehetett volna még gondolkodni, de ketten élvezhető lesz biztos. Teljesen ugyanúgy indít, mint egy sima versenyen, se gumimelegítés se lámpa. Visszaszámol és adni kell a gázt. Viszont az autók teljesítményindexe nem fogja előre eldönteni a futam kimenetelét, mivel itt is egy jól megépített és beállított autó aranyat ér! Akár két osztállyal alacsonyabb járgánnyal is nyerhetünk ha oda építjük. Driftelni nem lehet külön csak bekapcsolni a D-paddal egyébként alapból számol mindenkinek, ha kapcsoljuk, ha nem csak láthatóvá tudjuk tenni a köridők helyén.

Ha elindítunk egy versenyt a grafika vitathatatlanul szép és a régi pályák is változtak. New York például lassítókkal lett tarkítva, amin átküldeni az autót fergeteges mivel a sebesség érzet is javult, így az egyik kedvencem lett. Ami ingerszegénynek hatott az már nem az, mert színesebb, felhősebb vagy füvesebb. Az új pályák viszont egyszerűen büntetnek! A belső nézet szép lett és használható is, pedig mindent motorháztetőn játszottam, de ez most átszoktatott. Értelemszerűen, amelyik autóból nehézkes a kilátás (a SUV-okban magasan ülünk) vagy a tükrök elhelyezése nem megfelelő abban itt sem látunk sokat és hiába az analóg kar amivel tudunk balra és jobbra nézni, az például a kormányokon nincsen! A kormányosoknak élvezetesebb lesz az irányítás mivel a FF és a kerékvetők szimulálása lényegesen jobb lett. A fizika nem változott, maximum finomítás történt, aki eddig is ügyes volt ezután is az lesz, aki nem volt akkor is jobban fogja élvezni. Mégpedig azért mert az alap autók irányítása jóval könnyebb. Ez a megoldás nekem sokkal életszerűbb mivel egy Porsche kemény sportkocsi amit könnyen kell hogy tudjunk vezetni, de ha nem is könnyen azért folyamatosan nem csúszkálhat alattunk. Az MI-vel nincs bajom elég jókat csatáztam velük és nem nagyon lökdös, de beszúr mellénk ha picit elalszunk. Lökdösni valamivel agresszívebben lehet, persze itt az egymáshoz érésről beszélek és nagyon élvezetes is a test-test elleni harc. Törni nagyon hasonlóan tudunk mint régebben, tehát nem hagyunk el ajtókat és miegymást, maximum lökhárítót és tükröt, viszont fel tudunk borulni ami belülről nagyon élvezetes.

Amiben még sok javulást véltem felfedezni azok a hangok voltak. Egyes autók hibátlanul szólnak, amit az életben is vezettem az teljesen felismerhető akár csukott szemmel is, ezen kívül a kompresszor és turbó is szó szerint üvöltenek! A durrogások még mindig nem az igaziak és lángot sem láttam, de tényleg élvezetes hajtani a gépeket, egyszerűen az emberből kihozza az állatot.

Hibák most is vannak, hisz hol nincsenek, de legalább a régieket kijavították. A fal nem szív magához ha érintőre vesszük, lökdösődés, garázs átláthatósága, fényezés vászna, alap autók irányíthatósága és még sorolhatnám. Izgulni azért nem kell, vannak újak . Néha vibrál az árnyék, kevesebb a füst (szinte nincs is), a büntetés rendszer amit nem is értek (gyakorlatilag ovál pályán néha nem tudtam büntetés mentes kört összerakni), valamint belső nézetben ritkán, de van egy idegrángása a pilótánk kezének. Ezeket remélem egy update majd orvosolni fogja.

Összességében ez egy jól eltalált folytatás lett. Nem tudok elképzelni olyat aki az előző rész után ne szeretné, ezen kívül új közönség is lesz mivel ha bekapcsolunk minden segítséget szinte csak gázt kell adni. Nem beszélve a visszatekerésről, amit nem próbáltam mert elveim vannak . A demo alapján pedig nem szabad leírni ezt a játékot mert az egy vicc. Az alapján nem venném meg! Az online rész még biztos sokat fog dobni a dolgon (még két lapáttal) az átalakított aukciósház és a saját kirakatunk miatt, plusz tudunk majd küldeni egymásnak fényezéseket és matricákat is autó nélkül. Végre nem kell kocsit tartani a matricáknak.

Én egy elégedett rajongó vagyok, mindenkinek csak ajánlani tudom, az én esti programom megvan a következő 2 évre! ;) Jó játékot, találkozunk online!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==