1996-ban a Naughty Dog útjára indított egy sorozatot, mely sok PS-tulajdonos kedvence lett..
A sorozat főhőse egy bendikutt (igen, van ilyen állat). Crash Bandicoot. Sokan rókának nézik (mivel úgy néz ki :P), de nem, ő bizony egy bendikutt. Természetesen nem hiányozhat a játékból a főgonosz sem: Dr. Neo Cortex, aki mutánssá változtat állatokat. Crash ezt nem nézheti tétlenül - és így kezdődött az első epizód.
Egy egyszerű 3D platformerről van szó. Megyünk Crash-sel, ugrándozunk, pörgünk (ez Crash támadása), közben Wumpa gyümölcsöket gyűjtünk, 100 összegyűjtése után kapunk egy életet. A célunk roppant egyszerű: jussunk el a pálya végéig. Néha-néha belefutunk egy főellenségbe is - itt nem egyszerűen "lepörögni" kell őket, hanem valami trükkösebb megoldáshoz kell folyamodnunk.
Már itt is találkozhatunk érdekes karakterekkel, akik végigkísérik a sorozatot:
Aku Aku, Crash segítője; Ripper Roo, egy őrült kék kenguru; Papu Papu törzsfőnök..
Hatalmas sikere volt ennek a résznek - lehet, hogy egyszerűsége miatt..
Az első rész sikere után kétségtelen volt, hogy kell egy folytatás - Crash Bandicoot 2. Megjelent a Warp Room rendszer - ez annyit jelent, hogy egy szobából érhetjük el a pályákat, így mindenki megválaszthatja a sorrendet.
Öt pályánként jön egy főellenség - csak hogy a fontosabbakat említsem: Tiny Tiger, N.Gin, na meg persze Dr. Neo Cortex. Crash is újabb társakra lel: kishúga, Coco Bandicoot, illetve Polar, a jegesemedve, akit meglovagolhatunk.. :) Ebben a részben már nem csak annyi a dolgunk, hogy végigmenjünk a pályán, hanem most már minden pályán van egy lila kristály, amit meg kell szereznünk. Szerezhetünk más kristályokat is - pl. szürke kristály, ha minden dobozt megszerzünk - de ez nem kötelező. A játék végén ismét legyőzzük Cortexet, de hát ismerjük őt.. Úgyis visszatér..
.. Méghozzá a harmadik rész keretében. A történet szerint Uka Uka, a gonosz maszk, N. Trophy, az idő ura és Neo Cortex összefognak, és megalkotják az időgépet. Ebből ki lehet találni, hogy a helyszínek ismét változatosak lesznek: meglovagolhatunk egy tigrist a kínai Nagy Falon, ellátogathatunk a középkorba, de akár a jövőbe is.. :) Ebben a részben jelennek meg először a 'relic'-ek, melyeket akkor kapunk meg, ha időre teljesítjük az adott pályát. Megszerzésük nem kötelező, azonban bónusz szinteket nyithatunk meg velük.
Már az előző részekben is felbukkantak "minijátékok", pl. jetpack-repülés, menekülés guruló kő elől, stb. Itt még több ilyen játékkal talákozhatunk: motorozás, jet-skizés Cocoval, repülőgép-vezetés.. Ezek némelyike szerintem túl nehéz lett, és bosszantó, ha emiatt nem tudunk újabb pályákat megnyitni.
Újdonság még, hogy a főellenfelek legyőzése után képességeket kapunk - dupla-ugrás, hosszabb pörgés, futás, a "főnyeremény" pedig egy bazooka.. :)
És itt lett vége (szerintem) az igazi Crash Bandicoot sorozatnak. A PS2-es epizódokat már nem a Naughty Dog készítette, és ez meg is látszik rajta.
A legutolsó részben például (Mind Over Mutant) Crasht alig irányítjuk, szinte végig mutánsainkat fogjuk használni.. Persze sokaknak tetszik ez a rész is, de nekem a PSX-féle Crash marad örök kedvencem.
Illik még megemlíteni két játékot: Crash Team Racing és Crash Bash. A Crash Team Racing egy teljesen egyszerű autóverseny a sorozatból megismert szereplőkkel - ezzel a játékkal nincs semmi bajom, nagyon hasonló a platformer-Crash-hez: egyszerű, de mégsem rossz. A Crash Bash egy minijáték-gyűjtemény, amely véleményem szerint elég gyenge lett. Kevés játék közül választhatunk, és azok is.. Egyszerűek, de itt nem jó értelemben..