--->
Tegnap megint megnéztem a Titanic c. filmet a TV-ben. Egyszerűen 3 film van, amit nem tudok megunni (lehet röhögni):Titanic, Zongorista, Forrest Gump. Na, most lehet agyalni, mi köze van a filmeknek a játékokhoz. Nagyon sok. Rengetegből készült játék, de fordítva már ebből elég kevés van. Még mindig nem ez a lényeg, hanem az, hogy én eddig nemigen láttam még normális játékot, ami filmből készült, de persze ez saját vélemény. A legjobb film nekem az, amelyik izgalmas, egyszerűen az ember nyálcsorgatva vár egy-egy pillanatot. Nos, az a legnagyobb baj, hogy vannak ilyenek, de ezekből vagy nem készült játék, vagy szimplán teljesen eltér a film nyújtotta élménytől, jelenetektől. A tegnap megnézett remekműből (Titanic) egy olyan játékot csináltam volna, hogy ihaj. Legalábbis, elképzelések vannak. A fő dolog, amit a filmben és a való életben, a katasztrófánál is fontos volt a másod-harmadosztályú utasoknak, az a leleményesség. Ami azzal jár, vagy csak úgy működik, ha használjuk azt a cuccost a koponyánkban!Vagyis a lényeg, egy nagyon jó, nehéz, az agykerekeket megforgató játékot kéne csinálni mindig nagy sikerű filmből. Persze az első mondatuk,az lenne a "játékomra", hogy:"Úbazmeg, ki ez a paraszt, aki egy ilyen szart ad el ezrekért, mert egy tetű nehéz játék!", Majd reccs egy kontroller, reccs egy lemez. És a nagy baj az, hogy az emberek azokhoz a filmből készült játékokhoz szoktak hozzá, hogy szinte egy gagyi filmet nézek kontrollerrel a kezemben. Az a baj, ha már odaraknak elém egy izgalmas, jól összerakott filmet, akkor ne szúrják ki a szemem egy olyan könnyű játékot, hogy semmi élménye nincs. Láttam már a Harry Potter minden részét, de egyszerűen a játékaitól a hasmenés elkap.. Rossz grafika, nuku élmény, és szörnyen egyszerű. Értem én, hogy nem jó egy nehéz játékot csinálni, mert csak a baj lenne velük, de személy szerint nekem van bajom a könnyű játékokkal.
Akkor most le is írnám (nagyjából felvázolnám), hogy is "nézne" ki a Titanic-The Game. Az első dolog, hogy ott kezdeném, hogy egy pazar grafika. Amit annyit takar, hogy a víz legalább mozog (bár ez már alap dolog), az emberek szépen ki vannak dolgozva. És akkor most jönne maga a játékmenet. A játék lényege nekem az lenne, hogy töltsük el azt a 3 (a katasztrófával együtt 4 napot) Jack szerepében (bár a "végjátékot" tekintve jobb lenne Rose, mert ő megmenekül). Tegyük fel, hogy Jack szerepében játsszuk el a játékot, egészen az elejéről. Pl: ugyebár Jack a jegyét a hajóra szerencsejátékkal nyerte, akár kezdődhetne ezzel is, persze nem csak úgy nyugodtan játszogatva, hanem bizony idő előtt kellene végezni, hogy elcsípjük a Titanic-ot. Útána el lehetne tölteni szépen randizgatással, egy kis plusz eseményekkel a játékot, majd utána jönne a katasztrófa. Nem úgy tapasztalnánk az ütközést, mint ahogy mutatták, egyszerűen csak a rázkódás. Utána jönne a vesszőfutás, amikor átugranánk Rose bőrébe, ahol jönne a leleményesség, hogy kiszabadítsa Jack-et. Megtalálja mondjuk a baltát, vagy a kulcsot. Ha a baltát találja meg, ott jönne a kihívás, mégpedig úgy, hogy nagyon pontosan kellene célozni, akárcsak a filmben. Utána jön az igazi összetartás, mondjuk, nem is! Esetleg itt a végjátékban lehetne váltogatni a karakterek között, például Rose nem tudja áttörni a bezárt kaput, csak egy erős, markáns férfi, de ugye nem tudja kiszabadítani magát Jack, csak őt Rose. Nos tehát akkor valamilyen módon feljutnának a "felszínre". (természetesen a katasztrófa részre időre megy) Majd utána lehet keresgetni szabad mentőhajót. Hoppá, nincs. Majd mivel a hajó orra süllyed, így a végére menekülnek, majd mint a filmben, szépen végigvárják, míg kettétörik a hajó, utána amikor a hajó a végső "süllyedésfázisban" és vége is lesz a süllyedés, szépen keresni kell egy hatalmas fadarabot (vagy valamilyen úszó tárgyat, amely fenntart a vízen legalább 1 embert). Majd szépen várni, és amikor megkezdi az egyetlen mentőcsónak amely hajlandó volt a még életben maradtak után keresést folytatni. Akkor ugye már Jack odaát van, de Rose még nem adta fel. Ekkor lehetne "kiabálni", mégpedig úgy, hogy folyamatosan lehetne csavargatni a Right Sticket, ezzel egyre-egyre erősítgetni Rose "elfagyott" hangját. Ez elképzelhető, hogy rossz döntésnek fog bizonyulni, mert ő sem fagyálló, nem tud kiabálni. Rose-nak megint leleményességre van szüksége. Lehet választani. Vagy keresünk egy sípot, vagy elkezdünk a hajó fele úszni. Nem nehéz a döntés, valami egyszerű is lenne benne. Ekkor a hajó megmenti a lányt és onnantól ott a happy end. Még elvégzik a Carpathia hajón a névsorellenőrzést, itt pl. ha van headset, akár be is lehet mondani, ha nincs, csak választunk, hogy elmondjuk vagy nem, bár ki szégyellné a saját nevét?
Nagyjából ennyi lenne a játék, bár ez csak egy kósza álom, ebből soha nem lesz semmi. Ez lenne a remekművem, bár, mint mondtam a nehézség miatt sikert nem aratna. Szvsz ez lenne az igazi élmény, és nem térne el a sztoritól sem. Végezetül itt az a bizonyos "Titanic song" és a hajó képe: