Az igazán nagy durranásokról első körben soha nem a nyilvánosság előtt beszélnek, a nyomtatott lapoknak a mai napig megmaradt a kiemelt státuszuk, ha exkluzív információról van szó. Érdemes ezért megnézni, hogy mi történt az E3 ideje alatt a színfalak mögött. Ott ugyanis nem nem azok a címek aratták a zajos sikert, amelyekről az egész show szólt, hanem olyanok, amelyek egy lépéssel ezek előtt járnak és új szintre emelik az innováció fogalmát. Idén egy frissen alakult magyar csapat első játékáról, a furfangos nevű You killed in Africáról besztéltek a legtöbbet. A Game Informer hat oldalas exkluzív preview-t fog közölni róla a következő számában, az Edge pedig története során először bevállalta, hogy kétszer is borítóra teszi a játékot, a mostani számban és majdani megjelenésekor. Látható tehát, hogy hatalmas az érdeklődés, vizsgáljuk meg, hogy mivel sikerült a kritikusokat megnyernie hazánk fiainak.
Az intro
A kiállításon bemutatott intro már formabontó jellegével is sokkolta a sokat tapasztalt újságírókat, ugyanis mozgóképek helyett néhány frappánsan megfogalmazott mondatban mutatta be a konfliktus kialakulásának előzményeit. Olvashatunk benne amerikai bűnözőről és bűnüldözőről, helikopterről és belőle kiugró ejtőernyősökről és nem utolsósorban Afrikáról és elsötétülő képernyőről. Újszerű formája mellett elsősorban dramaturgiájával fogta meg a kitüntetett újságírókat, akik egybehangzóan állították, hogy ilyen jól tálált szöveges videóval még nem találkoztak pályafutásuk során. Persze ez csak a kedvcsináló, az igazi gyöngyszem, amiről csak szuperlatívuszokban beszélt minden szerencsés, akire rázárták azt a bizonyos ajtót, az maga a játékmenet.
You Killed in Africa
Sokszor hangzik el, hogy nincsenek igazán új ötletek a mai játékokban, erre a You Killed in Africa többszörösen is rácáfol. Ki akarod tépni az összes fűszálat a szavannán? Megteheted. Gumicsónakkal elutaznál a busmanoktól Irakig? Még delfinek is el fognak kísérni utadon és a hátukon megcsillan a napfény. Évek óta szeretnéd, hogy a különböző állatok szeme más színnel csillanjon éjszaka? Itt most azt is megkapod. Oroszlánokkal birkóznál, csak a játék végére kifogyó golyóstollal írnál, több kisrakétát tartalmazó nagyrakéta a vágyad? Úgy tűnik a készítők szinte képtelenek kifogyni az innovatív ötletekből és érződik, hogy mennyire együtt lélegeznek a játékosokkal, rajta tartják az ujjukat a játékipar lüktető pulzusán és tökéletesen tisztában vannak a piaci igényekkel. A főellenség annyira gonosz, hogy még a Déli sarkon is atomot akar robbantani, biztos ami biztos, kettőt is.
Mi a titkuk?
Várhatóan több elemzés is napvilágot fog látni a következő hónapok során, hogy mi lehet a Sharktek sikerének titka. Vajon a nem kevés nyelvújítói ambícióval rendelkező stúdióvezető? A mára elfáradt fps zsánerbe új vért pumpáló ötletsziporkák? Az eredeti stílusban megírt sajtóközlemények? Esetleg az Ian Fleminget idéző főhőst a Tom Clancy regények precíz háttérvilágával és a jobb tévésorozatok fordulataival keresztező történet? Valószínűeg ezek együttesen járulnak hozzá az előre borítékolható sikerhez, és mindez hét fő áldozatos munkájának köszönhető (most már csak hat, egyikük nem tudta elviselni a népszerűségből eredő hatalmas nyomást).
Hogyan tovább?
A Sharktek tagjai nagy zsugások, jól keverik a kártyákat, az óriási érdeklődésre válaszként már be is jelentették új játékukat, az MMOFPS House of War-t, amit szerényen csak amolyan mellékes projektként aposztrofálnak. Elsőrangú ötletekben itt sincs hiány, elég csak az rpg-vel küzdő hangyákra gondolni. Nem áll messze a készítőktől az aktuálpolitikai és gazdasági kérdések felé való kikacsintás sem, erre utal a házon belül fellépő élelmiszerhiány (valamint az ennek következtében kirobbanó háború) és a hosszú időre nyaralni menő emberek közötti erőteljes kontraszt.
A tabukat döntögető fiatal csapattal kapcsolatban itt találhattok friss információkat:
Természetesen kiemelten fogunk a Gameren is foglalkozni a következő nagy magyar világsikerrel. Ne feledjétek: szavannák, fekete nők, You Killed in Africa!