Hasonlóak mégis teljesen mások...Nézzük csak miért is...
Mielőtt még a bármelyik játék kijött volna, már összehasonlítás áldozatának este a különböző online közösségi világokban. Pedig a Radical és a Sucker Punch végtermékeinek vajmi kevés közük van egymáshoz. Két dolog „egyezik” a sandbox játékmenet és az, hogy főszereplők szuperképességeket birtokolnak. Ezektől eltekintve két egymástól eltérő cuccot kapunk. Nem csak az erők mások, a kidolgozás, a világ, a környezet, a emberek szóval minden.
Kezdjük akkor talán a környezettel.
A Prototype jelentősen kevesebb textúrával rendelkezik mint az Infamous, ám a környezete sokkal interaktívabb. Míg Cole Empire City-je sokkal szebb és részletesebb, jelentősen kevesebb az ellenfél, maga a város is picit sivárabb és alacsony a civilek száma. A Prototype ezzel szemben csúnyább grafikával oldotta meg, hogy több ezer zombi van egyszerre a képernyőn nulla FPS eséssel. Tehát tömeg a szépség kárára jött. Mondjuk ha nem lett volna ilyen sűrű New York akkor jól esne fölmenni az Empire State Building tetejére és kémlelni a világot. De ezt nem tehetjük meg mert kifejezetten csúnya látványba ütközünk. Az inFamous-ben ez annál hatásosabb, egyszerűen gyönyörű látvány tárul elénk ha fölmegyünk a legmagasabb épület tetejére. Megjegyzem az inFamous-ben néha tapasztaltam framrate ugrások, hol ilyen hol olyan, de nem olyan látványos.
A játékmenetre térünk ki akkor orbitális különbségeket látunk. Az inFamous Cole-ja sokkal precízebben mozog és közlekedik a házak falán, látszik, hogy megpróbáltak minden kis részletre figyelni, ám sokszor idegesítően sok ideig tart felmászni egy-egy nagyon épületre. A mozgáskultúra eszméletlen. Nincs káosz mindent meg lehet figyelni. A Prototype Alex Mercer ezzel szemben a tahó. Minden átcsörtet, viszont iszonyatosan pörgős a játékmenet. Soha nem áll meg az akció dús munka. Ez természetesen annak kárára ment, hogy nem látjuk Alex pontosan mit is csinál és a mozgás kultúra is maximum is csak átlagosnak mondható. Hiába van a lassú mászás funkció, semmire nem jó mert szar buggos és használhatatlan, tehát marad, hogy felfutunk a falon. Ellenben Mercer úr 4szer gyorsabban utazik el a város A pontjából a B-be. Cole-nak ez jelentősebb hosszabb időt vesz igénybe.
Harc. Nos igen elengedhetetlen része mind a kettőnek. Cole MacGrath inkább taktikusabb irányítást, precíz, tervezett harcot kíván, hiába vannak elektro gárnátjai, nagy tömeg ellen megszívja ha nem figyelünk oda. Nincs káosz, minden megfigyelhető és a környezet adottságaival is tisztában tudunk lenni.
Alex Mercer ezzel szemben egy pusztító gép. Bemegy középre és hazatesz 200 embert akik között katonák, terhes kismama, zombi és egyéb lények is vannak. Sokszor nem tudjuk lekövetni mikor kit ölünk meg és csak gyakran olyan embert teszünk el láb alól akit nem akarunk. Persze iszonyatosan látványos a harc, annyi féle módon ki lehet irtani New York folyamatosan újra termelődő felnőtt lakosságát (mert csak felnőttek élnek New York ez axióma, no persze Empire Cityben is). A Prototype-ban inkább tömegpusztítást használunk ha szarban vagyunk, az inFamous-ben meg fedezéket és pajzsot.
Amit mindenképpen szeretnék megemlíteni az a brutalitás. Mercer bácsi úgy szakítja különböző elemeire ellenfeleit, hogy több a vér mint ameddig ellátunk. Cole papa azonban kissé higgadtabb környezetben él. Ott nem repkednek a testrészek és nem fröcsög a vér hektoliter számra. Ez jó vagy rossz nem az én dolgom dönteni…
Nos ezek alapján mindenki döntse el maga melyik jobb vagy sem, szerintem mind a két játék jó a maga stílusában…