MMORPG (Massive Multiplayer Online Role-playing Game) - erről a szóról manapság mindenkinek a WoW jut eszébe, pedig sok jó ingyenes MMORPG is létezik a WoW mellett. Ez a cikk főleg azokról a játékról szól, amelyekkel én is játszottam, valamint arról, hogy hová tart manapság az MMORPG-k fejlődése.
Kezdjük azzal, hogy miről is szól manapság egy MMORPG. Kasztok - lehetőleg minél több, hogy minden játékos megtalálja a neki valót. Nem árt az se, ha tudjuk változtatni karakterünk kinézetét. Aztán belecsöppenünk a játékba, elkezdünk questeket csinálni. Szörnyeket ölünk, rohangálunk egyik helyről a másikra, majd rájövünk, hogy ez kevés ahhoz hogy "menők" legyünk, ezért farmolni kezdünk (vagyis még több szörnyet ölünk, heteken / hónapokon át). Közben egyre jobb cuccokat szerzünk, fegyvereket kovácsolunk, bájitalokat készítünk. Aztán egyszer csak elérjük a max. szintet (vagy megunjuk a játékot), és rájövünk: nem tudunk mit csinálni a játékban. Végigvittük az összes dungeont (többször is), megvannak a legjobb cuccok, azok is max. szintre fejlesztve, karakterünk olyan erős, hogy a pillantásával megöl bármilyen szörnyet. Ennyi lenne röviden egy MMORPG lényege.
Cabal Online
És épp ez a baj a mai MMO-k többségével: nem mutatnak fel semmi újat, csupán a régi formulát használják (új köntösben). Alig van olyan MMORPG, amely képes lenne újat felmutatni.. Persze ez nem feltétlenül baj, hisz ez a "régi formula" is nagyon sok játékosnak bejön - elég ránézni a WoW-ra, a [/i]Cabal Online[/i]-ra - ezek a játékok nem sok újat mutatnak fel, mégis jók, és játékosok milliói játszanak velük. A Cabal Online-t külön kiemelném - elég gyakran frissítik, szép a grafikája, látványosak a támadások. (Bár egy idő után ez is farmolásba fullad, de azért egy próbát mindenképp megér..) Sokan kritikus szemmel nézik a Runes Of Magic- et, mondván, hogy egyszerű WoW-koppintás. És láss csodát: mégis napról napra egyre többen játszanak vele, talán ingyenessége miatt.
Az MMORPG-k alaptulajdonsága az, hogy más játékosokkal játszunk, nem gépi karakterekkel. Azonban a mai játékok többsége ezt egyre kevésbé veszi figyelembe, ezért a játékos könnyen úgy érezheti, hogy más, élő játékosok mászkálnak ugyan körülötte, de minek ismerkedjen velük, ha egyedül is meg tudja csinálni az adott questet? Persze még mindig ott vannak a guildek (klánok)
azonban ezek egyre szimbolikusabbá válnak. ("Hö, nézzétek a guildem 2. a ranglistán..")
Dofus - egyik személyes kedvencem
Persze akadnak kivételek, ilyen például a körökre osztott Dofus. Valami eszméletlen jó közössége van, ami szükséges is a játékhoz, hisz a legtöbb csatát egyedül képtelenség megnyerni. (Sajnos a Dofus fizetős /havidíjas/, egyébként remek játék).
És végezetül így a cikk végén: mit hordoz számunkra a jövő?
Pozitív dolgokat. Például Aion-t : gyönyörű MMORPG, melyben megadatik számunkra a repülés lehetősége is, plusz állítólag nem kell majd farmolnunk.
Aztán ott a Blade & Soul, ami szintén gyönyörű grafikával, egyedi kasztokkal vár minket (+ PoP-szerű falonfutással.. :) )
Az MMORPG-k nagyon megosztják a játékosokat: sokan annyira szeretik őket, hogy legszívesebben napi 48 órát játszanának vele, van aki csak kíváncsiságból
próbálja ki, és olyan is van, aki egyszerűen megunja. Én az utóbbiak közé tartozom: egy ideig sok MMORPG-vel játszottam, aztán szép lassan beleuntam..
Végül pár free-MMORPG link (ez szerintem mind jó játék, nézegessétek őket):