Az utazás egy új világba megkezdődött vagy inkább halasszuk el?
Ha adott egy világ, melyet bejárni egy életet vesz igénybe, egy hős aki kalandra hivatott akkor miért ne élhetnénk mi is a lehetőséggel, hogy ennek részesei legyünk. Ez mind szépnek és jónak hangzik, de sajnos nem ilyen csodás az élmény.
A játék történetét tekintve, függetlenül melyik oldalt választjuk Ancaria megmentése a cél illetve az uralom átvétele. A történet homályos és kusza, mivel igazából nem értjük meg egy földi parasztnak mi köze van mondjuk egy 5 méteres kolosszushoz és hasonlók. A főszál ettől még izgalmas, de sajnos csak elsőre. Ha újra indulunk egy másik karakterrel akkor ugyanazon megyünk végig és feltehetőleg csak azért, hogy eljussunk a történetnek köszönhetően olyan lezárt területekre ahol még XP-t is kapunk.
Két kampány és hat kaszt közül választhatunk. Van világos (a jó) oldal és persze a sötét. Kettő kivételével minden kaszt választhat oldalt magának. A seraphim, a jóságos angyali védelmező nőnek csak a jó oldal, az Inquisitornak (aki nem mellesleg Palpatine is lehetne a csillagok háborújából, áramot lő, lök és odaránt ellenfeleket no meg lehet lézerkardja) pedig csak a gonosz út lehetséges. Ám történet szinte teljesen ugyanaz egészen a végéig. Persze vannak rejtett bossok melyek csak adott oldalnak jelennek meg.
A kasztok között találjuk a brutális iszonyatos közelharci és túlvilági erővel felszerelt Shadow Warriort, az igen bugyután kinéző szerintem semmire sem jó Temple Guardian, az vadon úrnőjét a Dryadot kinek köpő csöve és íja nem ismer ellenfelet és persze a mágiát mesterien forgató High Elf cicababát. Jelenleg a játékban 120 óra közül mozoghatok. A High Elfem és Dryadom már közel az 50-es szinthez és a többi karakterem is 30 közeli (kivéve a Temple Guardian-t). Ezek alapján merem mondani nincs rossz karakter csak rossz fejlesztés. Ugyanis nagyon könnyű elszúrni egy karakter fejlődését, melyet úgy 25-ös szint körül veszünk csak észre. Ekkor már nem igazán tudunk ezen javítani és vagy hagyjuk ahogy van vagy kezdünk egy újat. Ha jól csináljuk 25-ös szintre igen gyorsan fel lehet jutni (10 óra). Jobb ha ezt meg is jegyezzük, ebben a játékban a hosszú és rövid játék fogalma más. Rövid akkor ha csak 50 órát játszunk vele és vége nem igen van. A maximális szint a 200. Ennek elérését a különböző nehézségi fokozatok segíthetik (több XP-t kapunk) illetve a Survival Bonus. Az utóbbi minél magasabb, annál erősebbek vagyunk és annál több XP-t kapunk és persze annál jobb tárgyakat találunk az ellenfeleknél.
A mellék küldetések jók és szükségesek mivel magasabb fokozatokon akár 20,000 XP-t is kaphatunk értünk. Ez jól jön mivel 45-ről 46-os szinte közel fél millió XP kell. Ez egy jó szériában, 40-50%-os Survival Bonus-al akár egy óra alatt is megvan Silveren vagy Gold nehézségen. Ezekből a küldetésekből sok van (több mint 500), ám egy idő után zavarossá válhat a "miért";-jük, hiszen némelyik igen egyszerű sok tapasztalatért, némelyik meg hosszú unalmas majdnem a semmiért.
A játékidő csak tőlünk függ, hogy mennyire szeretünk tápolni, kalandozni és harcolni titkos ellenfelekkel. A főszál olyan 15-18 óra lehet, de ha mellé agyonfejlesztjük magunkat akkor jelentősen csökken, de ezzel ismét megnöveljük a játék szavatosságát, hiszen órákat sőt napokat harcolunk a fejlődéséért. Sajnos a tartalom a technikával nem egyenes arányos.
Amilyen tartalmas és komplex maga a játék annyira van tele hibákkal is. A "bug"-ok néha az ember életkedvét veszik el. Mondok is egy példát. Egyik nap vígan gyilkolászom gold fokozaton 90%-os Survival Bonus-al a jó népet, mire egyszer csak bebuggolok és a Dryadomnak kikapcsol a pajzs buffja ezt persze nem veszi észre az ember azonnal csak azt, hogy 2 másodperc alatt agyonvágják. Illetve befagyhatunk adott helyszínekre és nem tudunk mozogni. Szám szerint eddig 3 olyan mellék küldetéssel találkoztam, amelyet nem lehet megcsinálni. Miért? Mert ha bemegyünk ahová kell elsötétül a kép és vége. Nem tudunk mozogni nem látunk semmit. Egyetlen megoldás a kiteleportálás egy városba. Ilyenkor sokat mérgelődik az ember, de ettől még nagyon is játszható a játék. Néhol tud nehéz lenni, néhol pedig kifejezetten könnyű.
Azoknak akik nem szeretik a folyamatos tápolást nem ajánlom ezt a terméket, ám akik szerették a Diablokat azok ezt is fogják. Nálam a játék olyan 8 pontot kap minden hibája ellenére, hogy az már csattan. Én nem a grafikai és programozási negatívumokat nézem hanem azt, hogy mennyire élvezetes. Igaz el tudja lopni az ember életét, de hát efelől mindenki maga dönt.