A 8-18 év közötti amerikai fiatalok 8,5%-a játékfüggő...
"Az Iowa Állami Egyeteme és a Nemzeti Média és Családügyi Intézet által elvégzett tanulmány szerint egyre nő a játékfüggők száma. Az alanyok (1178 nyolc és tizennyolc év közötti amerikai fiatal) 8,5%-a érte el az Amerikai Pszichiátriai Szövetség által függőségnek nevezhető szintet. A Washington Post által is leközölt tanulmány újra reflektorfénybe állítja a - sokak által kétségbe vont - függőséget. A résztvevőknek tizenegy kérdést tettek fel. Mindegyik ismerős lehet a már ismert függőségekből. A különbség az, hogy eddig például pókerrel kapcsolatban tették fel őket, most pedig a számítógépes játékok voltak soron.
„Irritálhatóbbá, idegesebbé válsz, ha kevesebbet játszol?”
„Próbáltál már sikertelenül csökkenteni a játékkal töltött idődön?”
„Több időt töltesz-e másnál a következő alkalom elgondolásával, tervezésével, felkészüléssel?”
„Egyre több pénzt/időt kell költened játékokra ahhoz, hogy ugyanannyira izgatott legyél közben?”
„Játszottál-e már videojátékkal azért, hogy valós problémák elől megszökj?”
„Hazudtál-e már valaha barátoknak vagy családnak arról, hogy mennyit játszol?”
„Loptál-e játékot boltból, baráttól vagy játékra pénzt?”
„Elhanyagoltad valaha a házimunkát csak azért, hogy játszhass?”
„Elhanyagoltad valaha a házi feladatodat csak azért, hogy játszhass?”
„Teljesítettél valaha rosszul azért, mert előtte túl sok időt töltöttél játékkal?”
„Kellett-e valaha azért kölcsönkérned, mert túl sokat költöttél játékra/internetre/hardverre?”
Amennyiben a kérdések közül hat igaz ránk, függők lehetünk. Egy függő kétszer hajlamosabb figyelemhiányos zavarra, mint aki nem. Ezenfelül rosszabbul is teljesítenek az élet többi területén.
A 45 millió amerikai gyerek túlnyomó többsége (88%) játszik számítógépes játékokkal. A legnagyobb baj a játékokkal az, hogy egyesek a napi megpróbáltatásoktól próbálnak megszökni. A szó szoros értelmében nem okoz függőséget a játék - legalábbis nem úgy, mint az alkohol vagy cigaretta - de tönkreteheti a fiatalok életét."