R.P2008.09.26. 11:51

Brothers in arms hell's highway "teszt"

Nem mondhatnánk,hogy az xboxos társadalom nem volt ellátva mindenféle jóval háborús témákban.Ott volt ugye a Call of duty,Battlefield BC és a Medal of honor.De most valami új érkezett,de ténylegesen annyira korszakalkotó mint amennyire igérték?

A játék megkezdése előtt vegyes érzelmeim voltak.A fejemben motoszkált a gondolat,hogy "végre egy korszakalkotó játék!" Trailereket nézegettem a neten,ahol az ellenséges katonák kapják a fejbe a golyót,robbannak cafatokra...

Így hát nagyon vártam a megjelenésre,gondolván "Igen,most lesz egy nextgenes háborús játék".Behelyezve a lemezt a boxba,már az Ubisoftos logónál felacsítottam,"woooooow".Aztán a menübe érve,vészjóslóan komor háttér egy csatatérrel a háttérben,közben "hősünk" feje az előtérben.Tisztára fel voltam spanolva,gyorsan megnéztem mik a multiplayer lehetőségek (csak xbox live,no system link) majd a new game fele vettem az irányt.Harcedzett játékos révén hardon akartam indítani,azonban a gép nem engedte,csak ha már egyszer túlvergődtem a játékon

(Megjegyezném,hogy a kijátszás után elkezdtem a legnehezebb fokozatot,de valami iszonyat nehéz.Nincs célkereszt,se lőszerszámláló,és 500X keményebbek az ellenfelek...:D) Szóval nekirugaszkodtam mediumon.Majd indult a csodálatos átvezető "mozi" ami igen pofás,és életszerű a játékban,de azt hiszem manapság már elvárható.Nem akarok lelőni semmit,azonban a történet zseniális!Hősünk már-már megőrül a sok borzalomba,de no spoiler!:D Miután kezembe kapom az irányítást kicsit körbenézvén egyből az Unreal tournament jut az eszembe,nem is csoda hisz az ominózus játék motorját használja a gamma.Pályák szerkezetét tekintve iszonyatos nagy szakaszokkal találkozhatunk,bár nekem jónéhányszor lineárisnak tünt,hiszen vannak részek mikor a házon keresztül lehet csak átmenni mert az úton egy teherautó van keresztbefordulva,vagy szögesdróttal vagy körbekerítve és csak egyenesen haladhatsz,stb.Pálya felépítését tekintve a ma divatos "fedezékből való tüzelés"-es taktikára van kihegyezve a game.Sok az "elbújási" lehetőség.Itt jegyezném meg,hogy a rombolható terep igérete leginkábba fa tereptárgyakra korlátozódik (ládák,kerítések,asztalok),de akad homoksánc is ami még rombolható.

Kicsit zokon vettem a Battlefield BC után,hogy a házak nem rombolhatóak,hisz úgy lett volna igazán élvezetes.Amit még furcsáltam a robbanásokkal kapcsolatban,hogy az egyik tankos küldetésnél rálőttem egy "ép" teherautóra,ami ellentmondva minden életszerűségnek,kicsit elmozdult,de köszönte szépen,nem robbant fel...Tudom ez szőrszálhasogatás,de ha már ilyen kaliberű játékról van szó,elvárná az ember az ilyen kis részletek életszerűen való viselkedését.Karakterek kidolgozottságát tekintve nem lehet panaszunk,még a sisak rideg "recéi" is kivehetőek.Itt említeném meg az esős pályát!Az valami hihetetlen!Karakterünkről,fegyverünkről csorog a víz...Zseniális!Azonban a mesterséges inteligenciát tekintve akadnak bugok.Előszeretettel akadnak bele a kerítésekbe,stb.Maga a játékmenet megvalósítása dícséretes,és kellő taktikázást igényel.Például egy tank hatástalanításánál egyik csapatunkat fedezékbe küldjük, majd kiadjuk a parancsot a lövésre,így a tank figyelme arra a csapatra öszpontosul,mi pedig a másik csapatunkkal hátulról megközelíthetjük...

Kicsikét féltem,hogy bennemarad ez a funkció,de így utólag belátom,hogy iszonyatosan feldobja a játékot.Nem agyatlan lövölde lesz így,hanem taktikai döntéseket követelő lövölde!:D A parancsok repertoárja kimerül a "gyertek ide" a "menjetek oda" valamint a "lőj arra" parancsban.Mondjuk bőven elég is ennyi.Bevallom őszintén számomra új volt ez a nagy taktikázást igénylő játékmenet.Sokszor rambo módjára szaladtam a harcmezőre,gondolom mondanom sem kell,hogy kezdhettem is előről a dolgot...:D A csapat kapcsán furcsának találtam,hogy ha mondjuk az egyik csapatból kihalnak 2en,akkor a checkpoint-nál újra teljes a csapat létszám.Jó,megértem,hogy kell az ember,de a realitása a dolognak vészesen lecsökken.Legalább egy "ejtőernyővel leeső katonát" animálhattak volna,ha már mindenképpen újratermelődik az emberem.Amit zokon vettem,az a sérülési pontok.A videókban láttunk mindent.lereülő lábakat,karokat,fejeket,azonban a véres valóság az,hogy ezeket a műveleteket csak speciális esetekben hozhatjuk elő,ha úgy tetszik letárolt cselekedeteknél.Például egy messziről történő fejlövésnél belassul az idő és látható ahogy az ellenséges erő vérző fejjel hanyatt vágja magát.Majd a hullát vizsgálva egy tátongó lyukat látunk,hasonló a helyzet a robbanásoknál is.Ott sem minden robbanásnál repülnek a karok,csak ha belassítja a gép.Ha csak szimplán belelövünk egy hullába,annak semmilyen kihatása sem lesz a testre,magyarán vagy átlövünk rajtuk,vagy belelövünk,de nem roncsolhatjuk mint pl a Soldier of fortune-ban.Ez sem elvárás,de szerintem emelte volna a realitását a dolognak.Persze itt ráfoghatjuk a kategória miatti besorolásra is.Így nem lett olyan szigorú az elbírálása.Vizuális megjelenítésnél megjegyezném,hogy tetszett az életerő rendszer!Ugyanis nem terminator módjára bekapunk 40 skulót majd meghúzódunk egy sarokban és újra telt energiával állunk neki a küzdelemnek,hanem a veszélyhelyzetet méri a játék!Amennyiben gázos a szituáció,a képernyő vörösen villog,ilyenkor bármelyik pillanatban bekaphatjuk a végzetes találatot.Szóval életerő helyett itt a veszély elmúlásának idejét kell kivárni a fedezékben.Amit én sajnálok,az az,hogy iszonyat kevés a fegyverfajta,nem akarok hazudni,de össz vissz kb 7-8féle fegyver van jelen a játékban,és slussz.Pl rakétavetőről ne is álmodjunk,mert az csak az általunk irányított csapat egyik tagjának adatott meg.

Hiányoltam továbbá a füstgránátot,valamint a gránát robbanásának effektívebb mivoltát,mert amit most kapunk a játékban az leginkább egy petárda "robbanására" emlékeztet...Teljesítendő feladatokat tekintve ne számítsunk nagy was is das-ra!Ágyurobbangatások,Amerikai katonák segítése,ksifiú menekülésének segítése sniperrel...A játékidőben nagyjából helyén van az anyag, kb 16óra.Végigjátszás után pedig megkapjuk a legnehezebb módot,ami embertelenül nehéz.Én speciel a célzással vagyok bajban!Tipikusan a karakter válla felett történik,de a kamera nem úgy helyezkedik el, hogy belássuk a golyó irányvonalát,hanem a karakterünk mellett,mintha egy mellettünk levő társunk figyelné hova is célzunk.Szóval az irányzékot belőni patthelyzetben,célkerszt nélkül díjat érdemel!:D Van ugyan tipikus "belső fegyvernézet" de azt fedezékekben bújva nem használhatjuk!Kihajolva pedig egy fejlövéssel leszünk gazdagabbak...Végeredményben tetszett a játék,viszont többet vártam volna ennyi év fejlesztés után...

Végezetül egy "hiba video":

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==