Az év közepén már lehullott a lepel a BMW új motorjáról, viszont én most leírom a történetet, azoknak akik a témában járatlanok.
Kémfotókon már látható volt, azonban most hivatalosan is bemutatta a BMW superbikeját, az S1000RR-t. A homologizáció miatt legalább 1000 darab utcai változatot is készítenek, amelyek 2009 december végén kerülnek a kereskedésekbe.
Az első utcára gyártott modellekből valószínűleg a gazdagabb előrendelők kapnak, amelyek igazi unikumként fognak helyet kapni a gyűjteményükben.
2010-től valódi kereskedelmi értékesítés kezdődik. A szériába szánt változat 190 kilogramm tömegű és 190 lóerő teljesítményű lesz, a BMW szerint komfortos üléspozícióval és nagyon könnyű kezelhetőséggel. Mindezek tetejébe a japán riválisoknak megfelelő áron szeretnék forgalmazni, ami azt jelenti, hogy talán nem lesz szemérmetlenül drága. A verseny modell több mint 200 lóerő teljesítménnyel fog rendelkezni és a megszokott finomságokkal, amit a gyártó nem köt az orrunkra.
A technikai csemegéket sem kell nagyon keresgetni, melyekből az új ultra kompakt blokk, váz és a banán-lengővilla mellett a legérdekesebb talán az új technológiára építő kipörgés gátló.
Legelőször 2009-ben a World Superbike sorozaton lesz látható!