carville2008.08.03. 23:56

RA3 béta tapasztalatok #1

Még tegnap sikeresen lejött a bétám és fel is települt, így természetesen azon nyomban rávetettem magamat és jó egynehány meccset lejátszottam mindhárom frakcióval, eddig szerzett tapasztalataimat pedig megosztom az infókra kiéhezetteknek. :) Viszont fontos megjegyezni, hogy bármit amit itt olvastok, az a teljes változat megjelenésére totálisan megváltozhat!

A béta változat

A menü hozza a korábbi jelekből várt, rajzfilmes-képregényes stílust, háttérzenének pedig egy kellemes Red Alert 2 klasszikust kapunk. Nevét igazság szerint nem tudom, de ebben mondogatják, hoyg "Jonhny was soviet", ha esetleg innen ismerős lesz valakinek. :)

Ahogy a legtöbb publikus béta, ez is csupán internetes többjátékos módozatot tartalmaz, és csak más játékosok ellen lehet játszani. Tesztelőből viszont egyelőre nincs sok, ha jól tudom alig pár ezren kaptak jelenleg lehetőséget, emiatt az Auto Matchnél időnként akár több percet is várakozni kell mire társat ad nekünk a rendszer, így ajánlatosabb inkább magunk választani egyet, vagy ha inkább mi magunk készítünk egy szobát. Pályából sincs egyelőre nagy választék, egy 2 fős és egy 4 fős áll rendelkezésünkre. Magát a pályát viszont meglepően gyorsan betölti, velem legalább még olyan nem történt, hogy a várakozást enyhítő írások első soránál többet eltudtam volna olvasni.

A játék

Korábban ugyan azt ígérték az eddigieknél jóval lassabb játékra számíthatunk. Nos, mivel ez csak egy béta, elképzelhető hogy csak a tesztelés megsegítésére, de jóval gyorsabb. A bázisunk gyakorlatilag pillanatok alatt felépül, és még a többezres megamonstrumokból is lehet hatalmas sereget építeni rövid idő alatt. Ráadásul a "support superweapon" (Iron Curtain, Chronosphere) korábbi 5 perces töltési ideje helyett már 3 perc után használhatóvá válik. (Támadó super weapon a béta változatban nincs.)

A pénzgyüjtés is változáson esett át, mely egyelőre nem rossz, épp csak rosszabb, mint az eddigi. Korábban egy tibérium/érc mezőhöz több finomítót is építenünk kellett. Most ezt ellehetetlenítették, egy mezőhöz ugyanis csak egy finomítót és egy begyüjtőt használhatunk. Ez eddig jól hangzik, azonban páros számú a mezők száma, ráadásul úgy elhelyezve, hogy mindenki elfoglalhassa a neki tetsző 4 legközelebbit, ami aztán bőven elég neki, és semmi késztetése nincs arra, hogy terjeszkedjen. És így pedig könnyen, gyorsan ellehet foglalni azt a 4 legközeloebbit, hisz elég egyet-egyet építeni hozzá. Túl sok a mező, és túl könnyen el lehet foglalni őket.

Egyértelműen pozitív "újdonsággal" is találkoztam, mielőtt valaki megilyedne. "Újdonság", mert emlékezetem szerint a Generalsban már benne volt csak a Tiberium Warsból maradt ki, és pozitív, mert valami jót vettek ki belőle, és nem a sok rosszat. Ugyanis az idők folyamán magától is, de egy kis harccal tovább gyorsítva pontokat kapunk, melyeket speciális képességekre költhetünk. Összesen 3 "ág" közül választhatunk, és ahogy haladunk lejjebb úgy kapunk egyre erősebbeket, tehát érdemes inkább egy kiválasztott ágon végig haladni, mielőtt újba kezdenénk. Ezek a választható lehetőségek frakciótól függőek, és mindenki szerezhet így passzív (vagyis állandó hatással rendelkező) és aktív (amikor és oda beállítod, akkor és oda ható) képességekkel is, hogy példákkal is éljek, a szovjetek akár az egységek árait is lecsökkenthetik egyik passzív képességükkel, míg a japánok egyik aktív képességükkel meglepetésszerű kamikaze támadást intézhetnek. Én viszont kicsit erősnek tartottam, hogy ez utóbbi aktiválásához pénz se kell, pedig vannak köztük ennél durvábbak is.

Szintén echte C&C szokáshoz tértek visza azzal, hogy (bétában biztosan) nem kell külön fejlesztésekkel vacakolni.

Ellenben ezt hivatott ellensúlyozni, hogy a korábbi részekkel ellentétben, most mindegyik egység rendelkezik speciális képességgel, ráadásul sokan igen hasznosakkal. Ezekről majd később.

A 3 frakciót nagyjából ennyiben lehet egy kalapalá venni. Ugyanis az már a bétában is meglátszik, hogy most minden eddiginél eltérőbbre szeretnék meglakotni a szembenálló feleket, ezért is fogok inkább különkülön foglalkozni velük.

Szövetségesek

Az örök kedvencek. Építkezésük a szokásos Command and Conquer metódust követi, tehát a sidebarban kiválasztod az épületet, lejár a timer, majd kiválasztod a helyet és kinő a földből. Imádjuk, mint mindig. Bázistól nagyon messze emiatt ugye nem lehet építkezni, a Tiberium Warsban megismert "felderítő" viszont itt is helyet kapott, ha egy olyat felállítunk a bázistól távol, akkor már oda is építkezhetünk. Kissebb csavar a hagyományos építkezéshez, hogy a fejlettebb technológiát most nem új épületek szolgálják számunkra, hanem pénzért kell kifejlesztenünk. Ennek kifejlesztése ugyanúgy épület helyet foglal, magyarul nem fejleszthetjük ki az újabb technológiát és nem építhetünk épületet egyszerre, azonban helyet a terepen nem kell neki biztosítanunk, és emiatt teljesen védve is van, ha kifejlesztettük, azt már többé nem vehetik el tőlünk. Összesen 2 plusz szint van, a legdurvább egységek természetesen csak a legfejlettebb technológiával rendelkezők használhatják.

Egységek közt van néhány régi ismerős is, mint a hangágyúval felszerelt delfin vagy a nyugvó helyzetben magát fának álcázó mirage tank, meg persze a repülőgép anyahajó és Tanya sem hiányozhat. (Tanyával kapcsoaltban annyit, hoyg valószínűleg még nem találtak rá színésznőt, mivel ikonján a szemeit egy csúnya fekete csík takarja, ezt meg nem gondolhatják komolyan...) Viszont vannak új egységek is, így inkább belőlük adok kis ízelítőt. a Peacekeeper a Szövetség új alapegysége a GI helyett. Azt mondjuk nem értem, mit keresnek roham rendőrök háborúban, de attól még nagyon hasznosak. Alapfegyverük egy shotgun, ami távolról talán gyenge, de közelről halálos. És hogy jusson élve közel az ellenfélhez? Különleges képessége a rohampajzs, amit felemelve nem támadhat, cserébe gyakorlatilag golyóálló. Komoylan mondom, 4 helikopter lőtt vagy félpercig minigunnal, mielőtt meghalt egy. Gyalogosoknak emberfölény nélkül esélyük sincs ellenük. Másik kedvencem az egyelőre talán túlságosan is jó Cryocopter. 4 ilyen helikopter instant lefagyaszt bármilyen egységet, és rendkívül gyorsan tüzelnek. Ráadásul a fagyasztást sem kell túl gyakran megújítani, sokáig ki tart egy-egy lövés. Ellenséges ércbegyüjtők ellen a legviccesebb használni. :)

Szovjetek

Náluk az új technológiák elérése már hagyományosabbra sikerült, bizonyos fejlettebb épületek és egységek bizonyos korábbi épület meglétét kívánják ahhoz hogy elérhetőek legyenek, ám ha azokat elpusztítják, nem is építheted meg az újabbakat addig, míg nem pótolod. Ugyanúgy csak a bázis köré építhetsz, és ugyanúgy felderítőt (szovjeteknél "szputnyik", na vajon miért) kell felállítanod, ha távol szeretnél építkezni. Persze egy csavar nélkül nem lenne az igazi, ezért az oroszoknál előbb ki kell választani az épület helyét, majd csak ezután fog megkezdődni az építkezés, ami (észrevételem szerint) többieknél lassabban folyik. És míg folyik, addig is támadható, nem fog meglepetésszerűen elébújni egy őrtorony mint a szövetségeseknél. Ez most talán így úgy tűnhet eléggé unfair a szövetséggel szemben, viszont csak az oroszok rendelkeznek "Super Reactor"-ral, ami végülis a Red Alert 2-es Nuclear Reactor gagyi RA3 változata. Most viszont könnyebben megépíthető, ami azt jelenti, 1 sima majd 1 szuper megépítése után az áram gondok gyakorlatilag megoldódtak. A többiek meg persze építhetik ezerrel az erőműveket, miközben te nálad sokkal hasznosabb épületek készülnek...

Mivel az oroszok rendelkeztek a legtöbb ikonikus egységgel, úgy gondolom náluk több a visszatérő, ám ők is sok változáson átestek. A Tesla Trooperen leginkább csak a külseje változott, az is negatív irányba. Mindenki kedvenc Kirovja viszont külsőre semmit nem változott, használatban annál inkább. Először is az építése lett lelimitálva. A szovjetek is átvették a 4 repülőleszállóhelyes reptér modellt, és bár a Kirov gyakorlatban egyet sem használ, repterenként így is csak 4et enged gyártani. Ráadásul jóval sérülékenyebb is, amikor útjára indítottam 8 Kirovot, csak lestem hogy mennyire fogy az életük néhány ellenséges repülőtől... Majd a meneküléshez felhasználtam a speciális képességét, mely beindítja a Kirov sugárhajtó művét, ez viszont csak olaj volt a tűzre, mert a megnövekedett sebességért bizony folyamatosan sebződött is! Az igazán durva az volt, mikor felrobbant az egyik, és a robbanásba majdnem belepusztult az összes többi is. Ami így persze már tényleg csak céltábla volt az ellenségnek, és a második felrobbanása után oda is veszett a legyőzhetetlen(nek hitt) légiflottám. Ezek után már csak mellékes volt, hogy a Kirovok a hajóimra zuhantak rá... Viszont ha ennél sikeresebben jutnak el az ellenség bázisához, hát akkor ott kő kövön nem marad, sőt, talán halálosabb, mint valaha.

Az Apokalipszis tank is visszatérő vendég, viszont ennek a földi dominanciájából is lecsippentettek. Továbbra is két hatalmas ágyúval aprítja szét a földi egységeket, viszont egyrészt sérülékenyebb, másrészt pedig... Nincsenek rakétái. Tehát teljesen légvédelem ellen maradt, így ha nem viszünk külön egységeket légvédelemre, könnyen felapríthatják őket.

Erre a szerepre lehet jó a már sokszor mutatott új egyég, a BullFrog. Egyrészt kétéltű, tehát földön és vizen is hasznos. Másrészt mint korábban láthattuk, földi egységeket is szállíthat, melyeket ágyúból lő ki. Harmadjára pedig gépfegyveres légvédelmi egység, ráadásul az erősebbik fajtából.

És ha már szovjetek, nem hagyhatom ki a már-már túlsztárolt Natashát sem, az orosz Tanyát. Vagy inkább RA3-mas Boris? Ugyanis tényleg olyan, az épületek megsemmisítésére is ugyanaz a módszere, kijelöli, majd bombázók elintézik. A különbség, hogy most nem Migek, hanem annál kissebb gépek intézik eme piszkos munkát. Hűűha...

Felkelő Nap Birodalma

Utoljára hagytam az új belépőket, mivel ők térnek el legjobban a megszokott Red Alert sémáktól. Először is az építkezés. Sidebar ugyanúgy van, eddig oké. Kiválasztjuk a kellő épületet, majd levonják a kellő pénzt és egyformán 4 másodpercet várunk. Majd... Kigurul egy kis kerekes (vízen is közlekedő) dobozka a főépületből. Kicsi japán csinálni kicsi mobil épület. Ezekután el kell navigálnunk egy megfelőle helyre, ahol majd kibontja magát, ez viszont bárhol lehet a pályán, tehát a két másikkal ellentétben teljesen kötetlenül építkeznek. Amikor viszont megtalálod a megfelelő helyet, még meg kell várni a kibontást, ami viszont drágább épületeknél tovább tart, és ezalatt is támadható. Tehát itt üt vissza a gyors legyártás és mobilitás.

Az új technológiák eléréséhez viszont szépen megkeverik az előző két frakció módszerét. Új védelmi épületek eléréséhez ugyanis egy külön épületet kell épőítenünk először, az újabb egységeket viszont a Szövetséghez hasonóan viszont technológiát kell kifejleszteni. Ez viszont most nem globálisan, még csak nem is az adott járműtípusra hanem az adott épületre szól, emiatt viszont jóval olcsóbbis. Tehát külön kell kifejleszteünk gyalogosokhoz, járművekhez és hajókhoz is, és ha például két hajógyárat építünk, akkor mind a kétszer, vagy a másodikban csak alaphajókat építhetünk.

Ez a frakció lesz egyébként a Transformers és az animefanok kedvence, mivel mind az épületek, mind az egységek olyanok, mintha valami 50-es japán sci-fi animéből pottyant volna a Red Alert univerzumba. A Mecha/Jet Tengu például egy rútpofájú földi lépegető, mely gyalogosok rémálma. Ha viszont szorul a hurok, egy gombnyomásra sugárhajtárú repülővé válnak, ahonnan már csak légvédelmi egységek tudják elérni, és ugyan a gyalogosok védve vannak, de a repülők ekkor kezdhetnek igazán félni...

King Oni a másik kedvenc lépegetőm. Alapfegyverük egy lézernyaláb, mely önmagában jó-jó, de még se a legerősebb. Az igazi erősségük viszont a roham. A gyalogosokon gond nélkül átgázolnak, az első útba eső tankot pedig szétcincálják. Még az Apokalipszist is. Az ellenfél meg csak les, hol vannak a tankjai.

Yari Mini-Sub is egy igazán aranyos jószág. Ez egy kicsi tengeralattjáró, kicsi, de azért hatásos torpedókkal. Ha viszont kevésnek bizonyulnak, csak egy gombnyomás, és elindulnak az Utolsó Uatázsra. Mely uticélja japánokhoz illően az ellenséges anyahajó vagy épület közepében van. Na ez már sebez.

És ha a szövetségeseknek és az oroszoknak is kijutott a kommandós csajból, természetesen a japánok is kifejlesztettek egyet. Nem, nem képeztek ki. Yuriko Omega ugyanis az aranyos japán iskolás kosztümje ellenére valójában egy pszihonikus katona, aki tankostul emeli fel az ellent a levegőbe, hogy aztán szétroppantsa. Ha pedig gyalogosan vennék körül, akkor a speciális képességével mindet a földre teríti, de akkor már nem kelnek fel.

Hosszan lehetne még sorolni mindezt, viszont mivel láttam hogy mennyire szeretnétek már bármit is hallani a bétáról, másrészt ezt a sok mindent is sok idő lesz feldolgozni, harmadrészt mára igértem és már csak 4 percem van, ezért inkább a végszót írom. Bár béta, ezért bőven vannak benne hibák, technikai és játékmenetiek is, de összességében nagyon tetszett amit láttam. Hogyha javítanak az érc termelésen, valóban lelassíják a játékot, a hibákat kiküszöbölik, akkor számomra ez lesz az év játékat. Az mindenesetre biztos, hogy a bétáért már megérte megvenni a Kane's Wrathet. :)

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==