[Teszt] Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

dragCsető Zsolt2013.04.26. 16:00

Ez most itt a definitív verzió, hirdették büszkén. Több fegyver, több karakter, vér, belek és csonkolás. A Tecmo tartalmi és minőségi megújulást ígért, minekután nem csoda, hogy sokan elhitték: a Razor's Edge valóban az a játék, amire tavaly Ninja Gaiden 3 címen egyszer már olyannyira vágytunk. Pedig nem az. A Ninja Gaiden 3: Razor's Edge csupán egy felejthető illúzió, ami remekül bizonyítja, hogy bélsárból még a videojátékok világában sem lehet várat építeni.

Aki esetleg az előrehozott konklúzió zavarában nem is tudja, miről van szó: a Razor's Edge az egy éve megjelent, és a többségnek jókora csalódást keltő Ninja Gaiden 3 bővített verziója, amely eredetileg Wii U exkluzívként kezdte pályafutását, most azonban visszatért az eredeti platformokra, bezárva lényegében a megkezdett kört. Hogy miben több? A bevezetőben nagyvonalakban már leírtuk: több fegyver, több karakter, vér, belek és csonkolás. Ennél azonban talán fontosabb, hogy mi az, ami cseppet sem változott, a Ninja Gaiden 3 ugyanis egész egyszerűen egy olyan alap, amit csűrhetünk-csavarhatunk naphosszat, a végeredmény akkor sem lesz képes kiemelkedni a középszerből, ha megszakadunk a nagy akarás közepette.

Ezzel pontosan le is írtuk a Razor's Edge helyzetét, hiszen hiába volt csupán egyetlen fegyver és egyetlen karakter az eredetiben, és hiába voltak híján ezek bármiféle fejlesztési lehetőségnek, első sorban nem ezért volt gyenge kísérlet a Ninja Gaiden 3. Persze, nagyon örülünk, hogy Ryu most már több különböző fegyvert is forgathat, hogy a kaszabolással - melyből végre nem hiányoznak a sorozat védjegyének számító repkedő végtagok sem - gyűjthető pontokból új képességeket vásárolhat, vagy hogy immáron Ayane és a többi jól ismert karakter is beugrik egy kicsit a buliba. A játékmenettel azonban ez a tartalmi dömping sem fog csodát tenni: amíg egy olyan harcrendszer van a játékban, amely méltatlan a franchise egészéhez, és úgy összességében a japán hack and slashekhez, addig nem is tehet.

Csupán önmagunkat tudjuk ismételni tavalyról: hiába a villámgyors akció és a látványos mozdulatok, ha a Ninja Gaiden precizitása és mélységei ezzel együtt a múltba vésznek. Mert hogy a harmadik rész harcrendszere se nem precíz, se nem mély: az ilyen sebesség mellett kulcsfontosságúnak számító cancel-technikák (így hívjuk a támadások és a mozdulatok animációjának különféle módszerekkel történő gyors megállítását) terén továbbra is megbocsáthatatlan hiányosságokat mutat, a különösebb kihívást legfeljebb durván eltúlzott életerejükkel, illetve igazságtalan leosztásukkal nyújtó ellenfeleket pedig folyamatos ide-oda csúszkálással és néhány jól betanult mozdulatsor folyamatos ismételgetésével győzhetjük le. Ilyen szempontból a néhány újonnan bekerült nyársalnivaló lény és katona sem különb.

Örülhetnénk persze, hiszen Ryu immáron több harceszközt és Ninpót is bevethet, ezek azonban nem többek illúziónál - sőt, olykor csalásnál. Az elsődleges fegyvernek számító kard, illetve az életerő fejlődése ugyanis az eredetiben automatikus volt, most azonban mindezt nemes egyszerűséggel lakatok mögé helyezték - első pillantásra jól mutató, valójában azonban mégis igen olcsó megoldás ez. Az új fegyverek és technikák persze még ott vannak, utóbbiakból azonban alig van (nem mellesleg ezek közül némelyik szintén alapból elérhető volt az eredetiben), előbbiek pedig ugyan egy darabig dobnak a változatosságon, ám miután a harc az említett tényezők következtében hosszú távon menthetetlen unalomba fullad, csodát ezek sem tudnak tenni.

Hiába tehát a nagy igyekezet, hiába bővült a kampány új minifejezetekkel és játszható karakterekkel, és hiába vár ránk vagy két tucat új kihívás a Ninja Trials módban, a Ninja Gaiden 3 ezektől még nem lesz jó játék. Nem csak mint Ninja Gaiden: ha így tekintünk rá, akkor továbbra is megbotránkoztató távolságra van a legutóbbi részektől - hát még a legelsőtől. De mint hack and slash sem képes kimelkedni az átlagból: még a nyugati szegmensből is bőven tudnánk sorolni címeket, melyek ennél jóval többet és minőségibbet nyújtanak a harc terén - hát még a japán felhozatalból, melynek éppen ez kellene legyen a legfőbb erőssége. A Ninja Gaiden: Razor's Edge nem több illúziónál: egy olyan játéknál, amely extra tartalmakkal próbálja palástolni nyilvánvaló gyengeségeit.

Hosszabb és nehezebb sztori, új fegyverek és új karakterek ide vagy oda, a Ninja Gaiden 3 attól még nem lesz jó játék, hogy olyan dolgok kerülnek bele, melyeknek kis túlzással már az eredetiben is kötelező kellékként kellett volna szerepelniük. A bájosan bugyuta történet ugyanis ettől még nem lesz maradandó, a pályatervezés és a kamerakezelés elbaltázott együttese nem fog hirtelen kigubancolódni, az ellenfelek nem fogják feladni a fantáziátlan pofozózsákok szerepét. És ami a legfontosabb: a harcrendszernek sem fognak hirtelen a csodájára járni. Ha pedig egy játék épp mint 'játék' nem képes előrelépni, akkor bármennyire is szeretnénk, nem tudjuk elővenni a dícsérő jelzőket: egy gyenge végtermék helyett most kaptunk egy tartalmasan gyengét. Szokatlan kombináció, az egyszer biztos - közepesnél jobbat így is aligha érhet.

A Ninja Gaiden 3 eredeti változatáról készült tesztünket itt olvashatod.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

23 órája
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

2 napja
3

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

2 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

3 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

3 napja
4

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

4 napja
5

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

4 napja
27

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

4 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

4 napja
11

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

5 napja
12

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

5 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

6 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

6 napja
12

Mit tudunk a ROG Xbox Ally-ról?

6 napja
30

Nintendo Switch 2: mindent egy helyen

7 napja
13

Fast Fusion - a Switch 2 által fűtött forrófúzió

Ha gyerekként hajnalig bámultad a tévé képernyőjét SNES-es F-Zero társaságában, később PlayStation konzolon a Prodigy Firestarter zenei aláfestése mellett gyűrted a Wipeout 2097-et, ez a te játékod lesz!

7 napja
25

Heti megjelenések

7 napja
12

Xbox Games Showcase 2025 nyár

8 napja
156

Nintendo Switch 2 hardverteszt: a népkonzol újratöltve

Gerincre vágtuk a tesztpadon a nagysikerű Nintendo Switch második eljövetelét: ez az első benyomásunk a következő népkonzolról, amely lehet hogy már nálad is ott figyel.

9 napja
37

Street Fighter 6: Years 1-2 Fighters Edition

Kezdődjék a Switch 2 tartalmak bemutatása a Gamer365 felületén. A nyári fesztivál most a Nintendo játékosok számára picit mást jelent - lássuk is az első pofonokat... pontosabban az első fecskét!

9 napja
15