[Teszt] EA FC 25 - Újabb szezon a virtuális füvön

EA FC 25 - Újabb szezon a virtuális füvön

KR4K3NGábor Bálint2024.10.02. 21:45

Az EA szokásához híven idén is kiadta a legújabb Fifát… Akarom mondani EA FC 25-öt (amit tuti mindenki Fifának hív még mindig), mi pedig rá is vetettük magunkat, mint ahogy anno Roy Keane vetette rá magát Alf-Inge Haaland lábára.

Vegyesen indult a széria legújabb része, már csak a Steames értékelések miatt is, ahol jelenleg 49%-on áll az EA FC 25, na meg azért is, mert volt akinek tényleg nem indult - vagy csak hibákkal teli módon volt hajlandó rajtot venni az új játéka.

Egy újabb év, újabb kártyagyűjtés és kaszinó

Ahogy minden évben, most is az Ultimate Teamre vetette rá magát minden játékos. A formula itt évek óta változatlan - szinten minden téren -, de a leginkább kompetitív játékmódban eléggé vissza lettek vágva a meccsszámok, mind a pvp, mind a pve terén.

Szerencsére azonban pont az UT volt az, ahol a “workrate” helyett bevezetett ++ rendszer, vagy a D-Paddal könnyen irányítható taktikai változtatási lehetőségek, a legtöbbet számítanak. Hiszen eddig a workrate határozta meg, hogy egy játékos mennyire vesz részt a támadásban, vagy védekezésben, most a + rendszerben az egyes pozíciók (pl védekező középpályás) állítható be, hogy milyen feladatai vannak, mekkora területen mozogjon. Ezzel a játék mechanikája kicsit megváltozott, és valószínűleg a tavaly bevezetett evolutionok lesznek azok, amikkel teljesen testre tudunk szabni egy-egy játékost, ha egy adott területen (pl. box-to-box) nem jeleskedik.

Számomra pozitívum volt, hogy egy menedzser beültetése után használhatom az ő taktikáját, anélkül, hogy be kéne állítsak kézzel bármit, de lássuk be, a legtöbben ezzel nem fognak élni, maximum a koca-fifások, akik nem akarnak a heti néhány PVE meccs miatt taktikával foglalkozni.

Idén végre kivezették a szerződés itemeket, ehhez hasonlót a FIFA 21-ben láthattunk, akkor a fitnesszel lépték meg ugyanezt, és nem lepődnék meg, ha pár éven belül a sérülést javító kártyák is hasonló véget érnének. Meglepő módon néhány év után végre a Squad Building Challenge, vagyis SBC is kapott egy kis újítást: végre nem kell kidobjuk a duplicate kártyákat, hanem elrakhatjuk őket a becserélős időszakokra, ami leginkább a Team of the Season és a Team of the Year promókártyák időszakában csúcsosodnak ki.

Tehát szinte maradt minden a régiben az UT háza táján, a kérdés hogy nem akarnak, vagy nem mernek nagyobb változtatásokat hozni?

Grundfoci másképp

Őszinte leszek, az új 5v5 (ami igazából 4+ AI kapus) játékmód, ami a Rush elnevezést kapta, volt számomra az, ami eleinte… egyáltalán nem hozott lázba. Aztán mégis sokkal izgalmasabb lett, mint évek óta újra a nulláról gyűjtögetni az Ultimate csapatot, amiben a sweatboyok ellen semmi kedve játszani az embernek sem Rivalsban, sem egyéb PvP-ben.

Ez a játékmód hasonló az eddigi Volta módhoz, azonban a szabályrendszer közelebb van a sima szabályokhoz, viszont itt a háromra osztott pályán csak az utolsó harmadban él a lesszabály és piros helyett kék lap van, ami 1 percnyi kiállással jár. A mindössze 7 perces játékidő esetében ez nem kevés - ráadásul csak akkor telik az idő, mikor aktív a labda - és még a csapatunk is bosszankodhat, hogy emberhátrányban kell futni az eredmény után. Ha valahogy a 7 perc alatt nem sikerült eldönteni a meccset, akkor még van idő a hosszabbításban arany góllal nyerni, mintha csak a grundon próbálnánk eldönteni a meccset (ahol általában jóval vezetett az egyik csapat). A játékmód UT-ben játszása egyetlen hátránnyal jár: közel sem éri meg ezt játszani egy sima Squad Battlehez képest sem, ráadásul ott nem kell azon idegeskedni, hogy egy “kedves” társunk kiakasztja a kontrollert és végig afkol, csak, hogy összegyűjtse a heti feladathoz a pontokat.

Ez a játékmód ráadásul bekerült a menedzser karrierbe is, ahol a még nem első csapatos fiataloknak rendeznek kispályás tornát, azonban ott némi abszurditással jár, hogy bár a kommentár eksztázisban, a játékosok gól után ünnepelnek, valójában egy kósza néző sincs, hiszen a meccs egy gyakorlópályán zajlik.

Fabrizio Romano is megírta

Kivételesen újítottak valamit a karrier módokon, bár kicsit szomorú voltam, hogy egyik kiemelkedő frissítésként a feedként működő közösségi média rész jött be (eddig is volt News néven), amit húzó erőnek gondoltak a marketingesek. A Fabrizio Romano és Athletic közösségi média posztok már csak azért is csalódást keltőek, mert maguk a posztok, az azokhoz mellékelt képek, sőt még a poszt alatti kommentek is igen kicsi adatbázisból merítenek, így néhány virtuális hét alatt kipörög az összes verzió, aztán már szinte rá se nézünk erre a felületre.

Valamint a fiataloknak (a karriermód utánpótlás növendékeinek) is berakták a Rush játékmódot, és végül az alkotók megpihentek… Vagyis majdnem! Ugyanis valakinek eszébe jutott, hogy milyen jó marketing szöveg lesz, hogy most először karriermódban lehet játszani focista példaképeinkkel.

Azt azonban már nem hirdették akkora lelkesedéssel, hogy az induláskor nem érhető el az összes icon, ha pedig mégis arra adjuk a fejünket, hogy ebben a játékmódban játszunk, nem tudunk fejlődni, ugyanis az UT-ben meghatározott statokkal tudjuk csak használni a karaktert. Az Icon karrier így nem igazán győzött meg arról, hogy érdemes vele időt tölteni, pedig milyen jó lenne (akár az időben visszamenni és) egy valódi ikonnal játszani, aki még fiatal és csak most mutatkozik be, sőt akár a teljes karrierjét újraírhatjuk. (Nem volt már ilyen ezer éve más sportjátékokban? Vagy magában a FIFÁ-ban? Anyways… - mcmacko)

Hogy néz már ki?!

Na persze az évről-évre megjelenő játék egyik átka, hogy, ha kevés is a tartalmi különbség, akkor legalább a külcsíny legyen más, így pl az Assassin’s Creedben a HUD az, amit előszeretettel változtatnak, az EA FC-ben pedig jó részt semmi sem változott a 24-ről 25-re váltás során. Ami pedig mégis változott az vagy átláthatatlanabb lett és/vagy csúnyább.

Az átvezetők szinte mindegyikét láthattuk már korábban, de a pl a karrier mód menüpontjai is maradtak, mindössze ami eddig átlátható volt, az kuszább lett.

Bár sokan kiakadtak, hogy fizetős Season Pass kerül a játékba, jelenleg inkább zavaró, hogy minden objective jutalom átvétel után felugrik egy pillanatra az FC HUB (ahol a szezonális teljesítésünk követhetjük), majd egyből el is tűnik. Ugyan nem ez világrengető probléma, de mikor sok kisebb dolog egymás után zavarja az embert, akkor már könnyen tikkelni kezd a szem.

Az EA FC 25 a megszokott szintet hozza, nem kínál semmi egetrengető újdonságot és megvenni is csak a hardcore fanok fogják, hiszen ebben a szezonban, mivel nincs se Európa-bajnokság, sem Világ-bajnokság, így lényegesen visszább esnek a különleges tartalmak. A Rush mód egy kellemes csalódás, Fabrizio Romano egy jópofa easter egg, és az Icon karrier jelenleg pofára esés. Sok mindent lehetne még mondani a játékról, de lehet inkább veszem a kontrollerem és rúgom tovább a virtuális bőrt, és ki tudja, még az is lehet, hogy egy Star Wars lényhez hasonló csapattárs lesz a leginkább maradandó élményem. Hiszen mostanra (ha más nem is nagyon), a karakterszerkesztő szörnyszülöttei már az egész közösségi médiát bejárták…

PLATFORM PC (Steam) | KIADÓ Electronic Arts | FEJLESZTŐ EA Canada & EA Romania | MEGJELENÉS 2024. szeptember 27. | ÁR 69,99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Teljesen átalakult az Xbox Game Pass

A mai naptól Essential, Premium és Ultimate előfizetéseket kínál a Microsoft. Tartalombővülés. Áremelés. Mutatjuk mi változott!

3 órája
15

Alien: Rogue Incursion - Evolved Edition

Az űrben senki nem látja a VR-szemüveged, az Alien: Rogue Incursion Evolved Edition pedig ebből a virtuális világból érkezett. De hogy milyen a VR-játék VR nélkül? Erre a kérdésre már kaptunk ilyen-olyan válaszokat, a Rogue Incursion pedig a jó irányba billenti a mérleg nyelvét. Teszt!

10 órája
1

Demók és borzongás – ez történt kedden

Benne: BrokenLore: Dark Dawn, Hazard Levels, Psycho Dead, Godbreakers, Cairn, PowerWash Simulator 2.

13 órája
3

Borderlands 4

Őrület, pusztítás, sci-fi Mad Max, több milliárd fegyver, felfedezésre váró világok és Vaultok, Hunterek és áldozatok, vér, repülő szörnyek és végtagok. Berobbant a Borderlands következő ámokfutása: Pandora már a múlté, most irány Kairos! Győzzük le a gonoszokat, és ne felejtsünk el közben folyamatosan vigyorogni. Teszteltük a Borderlands 4-et!

21 órája
8

Electronic Arts felvásárlás, Silent Hill f sikerek – ez történt hétfőn

Továbbá: PlayStation: The First 30 Years, Fading Echo, Terminator 2D: NO FATE, Pax Dei, Nintendo Singapore.

1 napja
28

Heti megjelenések

2 napja
12

Moros Protocol

Egy elhagyatott űrhajó, csúszó-mászókkal és szörnyszülöttekkel fertőzött fedélzetek, rougelite alapmechanikára épített brutális és taktikus lövöldözés, valamint bőkezűen mért pixelek - csak hogy a 90-es évek gyermekei is otthonosan érezzék magukat. Ha téged is felcsigáz egy múltidézésben sem fukarkodó sci-fi horror, tarts velünk és nézzük meg alaposabban, hogy mit is kínál a Pixel Reign belsőnézetes akciójátéka.

3 napja
2

Daemon X Machina: Titanic Scion - J-Pop démonvadászok

Az eredetileg Switch-exkluzív Daemon X Machina 2019-ben igyekezett betölteni az Armored Core által hagyott űrt, amely a küldetésalapú mech-akciójátékok etalonja. Bár nem volt hibátlan, a játékmenete élvezetes akciót kínált. Azóta a FromSoftware előállt a Armored Core VI-tal, amely új szintre emelte a műfajt, és magasra emelte a lécet a stílusban. Jogosan merül fel a kérdés: a folytatás, a Titanic Scion képes volt-e túlszárnyalni mesterét?

4 napja
5

A nagy EA-üzlet - ez történt pénteken

Továbbá: Lethal Honor: Order of the Apocalypse, ROG Xbox Ally, Possessor(s).

4 napja
2

PlayStation Plus: az októberi hármas

Díjnyertes alkotásokkal bélelték ki a szolgáltatás belépő szintű ajánlatát a következő hónapra. Érdemes rá odafigyelni!

5 napja
4

Bejelentések a TGS-ről - ez történt csütörtökön

Benne: 007 First Light, Petit Planet, Winter Burrow, Ninja Gaiden 4, Professor Layton and the New World of Steam, Gungrave G.O.R.E: Blood Heat, Ananta, Arknights: Endfield, Fire Emblem Shadows, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater.

5 napja
1

A Forza Horizon 6 oda visz majd minket, ahová régóta vágyunk

6 napja
3

Ghost of Yōtei

Öt év várakozást követően ismét egy japán szigetre csábít minket a Sucker Punch. De vajon képesek lesznek megismételni az előd sikerét az Assassin's Creed árnyékában? Tesztünkből kiderül!

6 napja
27

Capcom különkiadás – ez történt szerdán

Benne: Onimusha: Way of the Sword, Pragmata, Street Fighter 6, Monster Hunter Wilds, Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Mega Man Star Force Legacy Collection, Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy, Professor Layton and the New World of Steam.

6 napja
7

State of Play

A Tokyo Game Show árnyékban rendezett adás biztosra ment és nem tartogatott igazán nagy meglepetést.

6 napja
19

Pac Man World 2 Re-PAC

A Pac Man World 2: Re-PAC is egy újrakevert régiség, a nem is olyan nagyon távoli múltból. Lássuk, hogyan működik a PS2 korában lefektetett Pac-platforming!

7 napja
6

Rally Arcade Classics

7 napja
3

Bekopogott az OD, Yakuza újdonságok – ez történt kedden

Továbbá: State of Play, Painkiller, Demi and the Fractured Dream, People of Note, D-topia, Borderlands 4, Avatar: Frontiers of Pandora, Motorslice, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Biped 2.

7 napja
9

Strange Antiquities - régiségek kicsiny boltja

Vár mindenkit a sötét kegyhelyek kereskedelmi lerakata. Szerelmi bánat? Penész eszi a házadat? Esetleg átok ül a családon? Itt mindent megtalálhatsz! A Strange Antiquities kinyitotta kapuit!

8 napja
2

NBA 2K26 - labdajáték, kockázat!

Nem szokványos teszttel próbálunk elnézni az NBA 2K26 pályájára. Kedves olvasó, készítsd elő a dobókockát, ceruzát, radírt... izé, labdát?. Lássuk, milyen lett a 2K kosaras sorozatának idei állomása!

8 napja
8