[Teszt] Star Wars: The Force Unleashed 2

Star Wars: The Force Unleashed 2

mcmackoGéczy Attila2010.10.29. 10:00

Bizony nagyok az elvárások a Force Unleashed folytatásával kapcsolatban. Az első rész egy kifejezetten kellemes sci-fi akciójáték volt - egy színfolt a messzi-messzi galaxisból - mely sajnos nem volt mentes az apróbb hibáktól. Továbbmegyünk, egyesek szemében a sztorija meg is erőszakolta a klasszikus történetszálat. Sokan mégis így szerették, ezt pedig a játékeladási jelentésekben szereplő mutatók bizonyítják leginkább. A folytatás nem volt kétséges, és az sem, hogy a fejlesztők minden apró bakira megoldást ígérnek. Így lett? Megoldódtak a korábban kritizált gondok?

Lelkünknek egy teli torokból kiáltott “igen” esne leginkább jól, a helyzet azonban az, hogy a The Force Unleashed 2 minden helyretett hiba után elsüt egy új baklövést.

A játékmenetet érintő problémák például javarészt orvoslásra kerültek. Starkiller mozgása fenomenálisan kézre áll - képességeit laza csuklómozdulatokkal sütjük el. Szinte élvezet ugrabugrálni és körbesuhanni a térképeket az agilis karakterrel. Bugokkal alig futunk össze, a harc is élvezetes és zsigeri, valamint antihősünk sem szívbajos. Ha úgy hozza a lendület, dupla pengéjével a karokat és a fejeket is önállósítja; fénykardos harc talán soha nem volt még ennyire a helyén egy Star Wars játékban sem. Aztán ott vannak az Erő-varázslatok. Többségük ismerős már az előző epizódból, de két új támadást (köztük a híres-nevezetes elmetrükköt) is beiktattak a szisztémába.

A grafika nem különben varázslatos. Az Euphoria motor még mindig egy technológiai csoda a maga fizikai modelljeivel, anyagszimulációjával. A készítők ráadásul egy fenemód ízléses és hatásos elmosás effektet pakoltak a mozgó karakterekre. A bevilágítás is példaértékű, jobb pillanataiban a játék úgy fest, mint egy interaktív CG animáció, amely ráadásul stabil 30 FPS körüli értékkel fut. A zenéről szintén nem kell ódákat zengenünk. Aki a Skywalker Symphony Orchestra által felmuzsikált dallamoktól nem kap libabőrt, annak nem is érdemes a Star Wars mondakörrel foglalkozni.

A Force Unleashed 2 tehát már az első perceiben játszatja magát, hízeleg neked és elhiteti, hogy életed egyik legkeményebb SW utazására váltottál jegyet. Mindjárt az elején bevet egy hihetetlenül látványos menekülést (Figyelem - hasonlóan epikus jelenetből még a későbbiekre is tartogat párat!), beleszoktat a dinamikus harcrendszerbe, közben folyamatosan villogtatja a technológiai tudását. Aztán szépen lassan jönnek a problémák.

Már-már beleéltem magam, hogy mennyire jól esett az a két és fél óra játék, amit a lemez első behelyezése után iktattam be. Ekkor a kíváncsiság által hajtva belekukkantottam a pályaválasztó menübe. Nem hogy váratlanul ért, de egyenesen egy hirtelen pofon erejével volt egyenértékű, hogy ennyi idő után már a játék 60%-ánál jártam. A bosszantómód rövid játékidő nem is gond olyan esetben, ha ezt változatos, sokszínű történetvezetéssel, pályaválasztékkal valósítják meg. A TFU2-nél azonban közel sincs erről szó.

A játék gyakorlatilag 3 fő helyszínen játszódik, ezek között vannak a pályák alfejezetekre szekcionálva. A második helyszín - a gyönyörű Malastare - három alegysége más játékban, vagy akár az előzményben is egyetlen egy masszívabb pályának számítana. A hosszasnak tűnő helyszínek ritmusa külön kiemeli a játék rövidségét, arról nem is beszélve, hogy az ellenfelek verziói sem nagyon variálódnak a szűk négy-öt óra alatt. Az új ellenfelek az első rész után eléggé jellegtelenek, a lépegetők, masszívabb droidok elleni küzdelem pedig vontatott és unalmas. A nagyobb opponensek legyőzéséhez szükséges QTE szekvenciák laposak és mindennemű kihívástól mentesek. Ebben a formában akár el is hagyhatták volna őket.

A sztori sem vágja mellbe az embert. Az első rész minden esetlensége ellenére is hordozott némi bájt magában, a folytatás viszont már csak abszolút buta és értelmetlen fordulatokat tartogat. A klónozós alapfelállás még benyelhető volna, de ennyi játékidő alatt képtelenek a fejlesztők kibontani az “elrabolják a lányt, a renegát hős pedig elmegy megmenteni őt” sablonhalmazt. Arról nem is beszélve, hogy a karakterek ostobák, és Galen "Starkiller" Malek is egy nulla jellem a folytatásban. A legjobban kidolgozott figura a vak Jedi, de ő rendtársaitól szokatlan módon őrült és ostoba - nem is nagyon tudtuk őt hol elhelyezni a nélküle is éppen eléggé banális forgatókönyvben.

Bár az előzőekben már magasztaltam a motort, azért egy-két disznóságot az Euphoria háza táján is talál az ember, ha keresni akar. A tárgyak felbukkanása (pop-up) szinte állandó jelenség, és persze ez érzékelhetően zavaró is tud lenni néhol. A folyamatos képfrissítést pedig pár ezredmásodpercig tartó képtörések/leállások csipkézik. Mintha nem tudná kellően bufferelni az adatot a meghajtó...

Mint említettük, az Erőhasználatot és a pofozkodást átküldték egy áramvonalasításon, a tárgyak befogása azonban továbbra is problémát jelenthet. Harcban az ellenfelek prioritást kapnak, így őket jelöli ki az Erő-kurzor. "Jóság!" - gondolja az átlag játékos, de ilyen prioritáskezeléssel úgy átcipelni a terem egyik sarkából a másikba az energiatartályt, hogy közben huszonöt terror-pók izeg-mozog a képen, és mindent befog a célzás, csak a tartályt nem... türelemjáték, a tolerálhatóság határán.

Sajnálatos, hogy ennyi negatívumot kell felsorolni egy olyan programnál, amely egyébként kiváló pályaterveket, szórakoztató feladatokat és általánosságban remek harcokat, főellenfeleket kínál a játékosnak. A fejlesztők bőszen játszogathattak Kratos legújabb kalandjával. Van tényleg jópár olyan állszaggató jelenet, amelynél már nem hisszük el, hogy a feszültséget és a látványt lehetne jobban fokozni. Persze a TFU2 megpróbálja és sikerül is neki. A furcsa ellentmondás, ami a játékot övezi, azt sugallja, hogy mégiscsak érdemes lehet a műfaj és a saga rajongóinak kipróbálni a címet, hiszen ezekre a jelenetekre (és az első trailerben mutogatott gigantikus bestiára) bizonyára jó ízzel fogunk majd visszaemlékezni. Az utóbbi hónapok leglátványosabb és talán leghatásosabb snittjeit a Force Unleashed folytatása szolgáltatta számunkra, ez pedig nagyon erős fegyvertény az akciójátékok mezőnyében.

*A The Force Unleashed 2 tehát meglehetősen zagyva képet mutat. A fakó és unalmas középszer felett áll, hiszen vannak igazán emlékezetes, zseniálisan megvalósított elemei. Ezek kellő fejlesztési idő és plusz hozzáadott érték mellett az ősz nagyjai közé emelhették volna a programot. Ugyanakkor jónéhány tekintetben vastagon a sztenderdek alá lő a játék, e felett pedig teljesen értetlenül állunk. Újrajátszási faktora meglehetősen alacsony - a mellékelt challange móddal együtt is -, így a legnagyobb hibáját észbontó rövidségében látjuk. A befejezés mégis azt sugallja, hogy nem ez volt az utolsó játék, amelyben Starkiller a főszereplő...

Reméljük a harmadik részre az Erő minden fogaskereket a helyére mozgat majd. *

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

18 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

19 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==