[Interjú] Dead Space 3 / Visceral Games

Dead Space 3 / Visceral Games

liquidSomosi László2013.01.28. 19:13

Hogyan húz be új játékosokat a Dead Space 3 a széria rajongói közé? Az újonnan érkezőknek szükséges végigjátszani az első két részt, hogy mindent megértsenek?

Az új játékosok becsalogatásához vezető legegyszerűbb út, ha minőségi, élvezetes játékot csinálunk. A játékosok izgulni és szórakozni szeretnének, ha ezeket sikerül teljesítenünk, ki fogják próbálni a játékot. Emellett reméljük, hogy a harmadik részben debütáló, „bármikor beléphetsz vagy kiléphetsz” elven működő koop multiplayer is felkelti sok új játékos figyelmét, a régi motorosok számára pedig új lehetőségeket biztosít majd.

A korábbi Dead Space játékok ismerete nem követelmény (bár a veteránoknak jól jönnek majd a darabolásban szerzett korábbi tapasztalatok), ha ez az első DS játékod, megnézhetsz egy „Ez történt eddig” videót, és rögtön képben leszel. Plusz ott az oktatópályánk, ezen bárki gyorsan elsajátíthatja a játékmenet alapjait.

A korábbi részekben Isaac egyedül nézett szembe az ellenfeleivel, és a magány nagy szerepet játszott a hangulat és atmoszféra kialakításában. Mennyire változtatja meg a harmadik rész hangulatát a harcostársak megjelenése?

A Dead Space soha nem volt teljesen magányos élmény, a korábbi részekben is találkoztál más karakterekkel, akiket megmenthettél, vagy ők mentettek meg téged, például. A koop lehetőség hozzáadása ezen semmit nem változtatott. Ha egyedül szeretnél játszani, Isaac továbbra is egyedül lesz. Magányosan, a többiektől elszakítva kell szembeszállnia a nekromorfokkal, nem lesznek mellette segítő karakterek, vagy egy olyan csapatárs, aki végigkíséri a pályán. Ha a koopot választod, megjelenik melletted John Carver (aki tapasztalt katona, problémás múlttal), és több helyen mások lesznek a párbeszédek - a koop és a single játékmódok szándékaink szerint egymástól jelentősen eltérő élményt nyújtanak.

A Marker okozta skizofrénia jelentős szerepet kapott az előző részben. Számíthatunk most is hasonló, a karakterek mentális állapotát befolyásoló külső hatásokra? Ha igen, mik lesznek ezek?

[SPOILEREK, HA NEM JÁTSZOTTÁL A MÁSODIK RÉSSZEL, UGORD ÁT] Ezzel a kérdéssel erősen spoileres területre tévedtünk, megpróbálok úgy válaszolni rá, hogy ne lőjek le meglepetéseket. Szóval: a második rész végén Isaac többé-kevésbé megszabadult a Marker okozta demenciától, de tovább hordozza a Marker-jeleket az agyában, képes megérteni a Marker nyelvét. Ez a harmadik részben is jelentős szerepet kap, de nem árulhatok el róla többet. Na jó, annyit azért elmondhatok, hogy John Carver nem immunis a Marker hatásaira, így a koop játék során néha nem lehetsz majd biztos abban, hogy ugyanazt látod-e, mint a csapattársad…

Mennyire befolyásolja a koop a sztori alakulását? Ha nem koopban játszol, kimarad valami fontos (események, vagy speciális tárgyak) a játékból?

A koop teljesen opcionális, és bármikor kiléphet, vagy beléphet a társad - ami azt jelenti, hogy a játékot eleve úgy terveztük, hogy a sztori a második karakter jelenléte esetén (vagy hiányában) is ugyanúgy folytatódjon. A fő történetszál éppen ezért mindkét esetben azonos, néhány átvezető animációban és dialógusban van köztük különbség. Ha egyedül játszol, az átvezetők kizárólag Isaacre fókuszálnak, ha párosban, akkor minden bővül annyira, hogy Carver személyes sztoriját is el tudjuk mesélni benne. Egyik esetben sem maradsz le semmi fontosról, de a két élmény annyira azért eltérő, hogy (reményeink szerint) a rajongók mindkét módon végigjátsszák a játékot (…és utána tudassák velünk, hogy melyik játékmód volt a kedvencük!)

Az első részben Isaac alig beszélt, a másodikban jóval többet hallottuk a hangját. A harmadik epizódban is hasonlóan beszédes lesz?

Abszolút. A második rész készítése során kiemelt célunk volt, hogy Isaac saját hangot, és ezzel párhuzamosan mélyebben ábrázolt személyiséget kapjon. A harmadik rész fejlesztett animációs rendszerének és a részletesebb átvezetőknek köszönhetően a szinkronhangon kívül a karakter arcjátéka, a szemeinek mozgása, és a testbeszéde is komoly szerepet kap. A karakter részletesebb ábrázolása fontos eszköz a képernyőn látható akció, és a játékos saját érzéseinek hatékony összekapcsolásban. Éppen ezért Isaac csak akkor beszél, ha úgy éreztük, hogy (az adott ponton) maga a játékos is mondana valamit, és a többi karakter is akkor szól hozzá, ha a játékos is beszélgetne velük. A célunk itt is a magas minőségi szintű, magába szippantó élmény létrehozása.

Nincs vége, a következő oldalon folytatjuk.

Az első két rész esetében mellékágakkal, képregényekkel, és egy animével támogattátok meg a DS univerzumot. Most is számíthatunk hasonlókra?

A harmadik rész megjelenésével egy időben jön a „Dead Space Liberation” képregény, ez John Carver háttértörténetére fókuszál. Megtudhatod belőle, hogyan találkozott a nekromorfokkal, és miért akarja végleg elpusztítani őket. Jön egy új könyv is, a „Dead Space Catalyst”, és noha ez nem közvetlenül a harmadik részhez kapcsolódik, nagyon sok, korábban felmerülő kérdésre választ kaphatsz belőle a Dead Space világával kapcsolatban.

Miért került Kinect támogatás játékba? Használjátok a mozgásérzékelést is a (hang)parancsok mellett?

A Kinectes hangérzékelést, és az így kiadható parancsokat támogatja a játék - sőt, ez az első játék, amiben külön koop parancsok is helyet kaptak. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a képernyőre üvöltve megtalálhatod a társadat, segítséget kérhetsz, vagy lőszert oszthatsz meg. Nagyon sokféle parancsot használunk, a kialakításuknál gondoltunk a különféle lehetséges játékstílusokra is. Miért támogatjuk a Kinectet? Mert a hangvezérlés nagyon jól illik a Dead Space játékmenetéhez, szerintünk a veterán játékosoknak is tetszeni fognak az általa megnyíló új lehetőségek.

Mennyire érzed megalapozottnak a régi rajongók érezhető szkepticizmusát a harmadik résszel kapcsolatban?

A Dead Space 3 nagy projekt, sok új lehetőséggel, de továbbra is faltól-falig Dead Space játék. Ugyanaz a csapat csinálta, mint az első két részt, és higgyétek el nekem, hogy tényleg MI vagyunk a sorozat legnagyobb rajongói. Így abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ne csak vágyszinten akarjuk megőrizni a sorozat eddigi értékeit és atmoszféráját, hanem aktívan tegyünk is érte.

A szkeptikus hozzáállás szerintem javarészt abból fakad, hogy meg akartuk mutatni a harmadik rész újdonságait, de csak egy-két perces videókat tudtunk mutatni a játékból, így a közönség nem érzékelte, hogy milyen szerepet játszanak [ezek az újdonságok] a játék egészében. Ha kiadunk egy trailert, ami 30 másodperc kemény akció, nem jelenti azt, hogy a DS3 színtiszta akciójáték. Hasonló a helyzet a kooppal: nagyon büszkék vagyunk rá, ezért többször, több helyen is demóztuk - de a DS3 ettől még nem lesz kizárólagosan koop-játék, ha akarod, játszhatod teljesen egyedül, bármiféle (akár emberi, akár AI) segítség nélkül. A Dead Space 3 hosszú, epikus, intenzív, és egyedi hangulata van - ezt egész egyszerűen nem lehet belepréselni egy Youtube videóba. A kétkedőknek azt tanácsolom, hogy próbálják ki a demót, aztán nézzenek bele a teljes játékba is, ha megjelenik. Látni fogjátok, hogy ez az eddigi legjobb Dead Space.

A Dead Space 3 a sorozat befejező epizódja, vagy számíthatunk még folytatásra?

Jelenleg teljesen arra koncentrálunk, hogy a Dead Space 3 a lehető legjobban sikerüljön. Ha ezt elértünk, elgondolkodunk a jövőn, természetesen.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

5 órája

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

13 órája

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

13 órája
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

18 órája

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

1 napja
2

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

1 napja
13

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

1 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

1 napja
20

Heti megjelenések

2 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. Elég lesz ez?

3 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

3 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

4 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

4 napja
25

Top Spin 2k25 - újra csavart a labda

Több, mint tíz esztendőt követően tér vissza a teniszjátékok legendája, hogy ismét köztudatba hozza a népszerű labdajátékot: terítéken a TopSpin 2k25!

5 napja
3

Capcom siker, Warner kudarc - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stray Gods: The Roleplaying Musical, Cotton Reboot! High Tension!, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Jurassic World.

5 napja
2

Indika - apáca, megkísértve

Az orosz ortodox apácás indie játék, amelynek már a demója komoly hullámokat vetett, érdemes azonban teljesen vakon belevágni. Egy viszonylag hagyományos megkísértés történetre számítottam a címszereplő fülébe obszcén dolgokat suttogó ördöggel, ám egy ennél jóval nehezebben leírható élménnyel gazdagodtam.

6 napja
1

Bemutatkozott az Akimbot, begördül a #DRIVE Rally – ez történt szerdán

Továbbá: Nintendo World Championships: NES Edition, Designated Demigod, Gundam Breaker 4, Sonic Rumble, Quest Master, WitchSpring R.

6 napja
1

Rainbow Cotton - a pamutboszi visszatér

A Cotton játékok gyakorlatilag új életre keltek az elmúlt években, és nem telt el sok idő, hogy az obskúrus Rainbow Cotton is megkapja a maga felújítását. A Dreamcast-éra játékai a gyönyörű SEGA-árkád életérzést hozták, és a Success 3D-s pamutboszija is tele volt szívvel-lélekkel. Lássuk a cukorkát, induljon a tea-parti!

7 napja
4

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

7 napja
22

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

8 napja

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==