[Teszt] Final Fantasy VIII Remastered

Final Fantasy VIII Remastered

Gamer3652019.09.14. 14:45

1999 őszét írtuk, én pedig izgatottabb voltam mint valaha. Október 27-én, az amerikai változat után másfél hónappal végre megjelent a Final Fantasy VIII. Kevés játékot vártam annyira mint ezt. Hónapokkal korábban megszereztem a februárban kiadott japán változat első CD-jét és ámulatba estem. Nincs még egy olyan intró - talán a Soul Blade-et leszámítva - amit annyiszor végignéztem mint azt. Még ma is csodálatos. Nehéz érzékeltetni mit jelentett számomra ez a cím. A hetedik rész akkor, és azóta is a videojáték top 3-as listám élén van - néha hátrébb szorul, néha újra élre tör -, ilyen előzmények után égbekiáltó, mondhatjuk túlzott elvárásokkal vártam a nyolcast. Nem mondom, hogy csalódtam, mert ez nem igaz. Mikor letettem a játékot, azt mondtam oké, vége, ez nem volt rossz, csak éppen más. Valahogy nem került helyére nálam a nyolcadik rész. 20 évnek kellett eltelnie, hogy megértsem, miért is istentelenül jó játék ez. Idén év elején végig toltam az FFXV-öt. A végén egy furcsa mindent elsöprő érzés vett rajtam erőt: de jó lenne újra elővenni az FFVIII-at. Hiányzott a világa, a története, a harci rendszere. És most szeptember elején megtörtént, amire vártunk, PS4-re, XOnera és Switch-re megérkezett az FFVIII Remaster.

Milyen érzés elővenni ma a Final Fantasy VIII-at? Olyan mint egy csodálatos időutazás egy olyan korba és időbe, amikor még a Final Fantasy volt a JPRG zsáner császára. Fantasztikus élmény volt elmerülni az FFVIII-ban. A nosztalgiáról van szó? Talán. Hozzáteszem, a sóvárgás érzése inkább a sorozatra irányult. Fantasztikus lenne ma egy ilyen minőségi AAA pluszos prezentációjú Final Fantasy-val játszani! Mert a játék bizonyos értékeit most fedeztem fel. 20 évvel ezelőtt nem tűnt fel - mert természetes volt! -, hogy mennyire lehengerlő Yoshinori Kitase világa, sztorija és rendezése, milyen okos Hiroyuki Ito harci rendszere, mennyire jól néz ki Tetsuya Nomura és Yusuke Naora dizájnja és karakterei (Quistis, ugye). Nobuo Uematsu fülbemászó dallamairól pedig ódákat lehetne zengeni. A tartalomra sem lehet panasz, még a '90-es évek mércéjével mérve sem. A Triple Triad nevű kártyajáték pedig egyszerűen zseniális, most újra elővéve lehet többet nyomtam mint magát a sztorit. A történetből még a szerelmi szál is tetszett, igaz a vége picit zavaros a Time Compressionnel, és én azt se bocsájtottam meg, hogy az utolsó szakaszban nem lehet visszamenni a városokba. Az összkép ezzel együtt is fantasztikus.

A FFVIII kiválóan öregedett, viszont milyen lett a remaster? Keserű ezt kimondani, de összességében hanyag munka. Kezdjük talán a pozitívumokkal. Van 3-szoros gyorsítás, ami az elnyújtott harcok és GF támadások miatt egy áldás, aminél csak az a jobb, hogy a random csatákat is ki lehet kapcsolni. Ha valaki cheat üzemmódban akarja nyomni, akkor bekapcsolhat varázslat, ATB és limit töltést is. A karakter modellek sokkal jobban néznek ki, szépen újraalkották őket. Minden figura kidolgozottabb lett, látszik, hogy ebbe fektették a legtöbb munkát. Azonban itt már akadnak komolyabb hibák. Néhány helyen bennfelejtették a régi pixeles karakter modelleket, pld. a legelején az osztályteremben, vagy Cid-nél, amikor az első küldetésre vezényel bennünket. Érthetetlen, hogy az új és kiváló karaktermodellek mellett a csodaszép előre letárolt háttereket és videókat miért nem húzták fel rendesen HD-ba. Egyszerűen pixelesek, éles kontrasztot alkotva az karakterekkel, hogy a 4:3-as béna képarányról ne is beszéljek.

Megrázó, hogy a harcok 16 FPS-sel mennek, ami kereken 1-gyel több mint PS1-en. Nem elírás, valóban ennyi, pedig ha PS1-es nosztalgiára vágyok, beteszem az eredetit. Apropó eredeti. Aki azt gondolja, hogy a PS1 verzió lett most remasterelve téved, a régi PC verziót portolták át konzolokra. Ennek a gyakorlati következménye, hogy az analóg karokkal csak négy irányba lehet menni, mintha billentyűzeten játszanánk, ami miatt néha eléggé nehézkes megnyomni egy gombot, vagy felvenni egy-egy itemet. Ugyanezért a rezgésről is lemondhatunk. Még szerencse, hogy a zenéknél nem a régi PC változat butított midijét kaptuk, hanem a sokkal jobban szóló PS1-esét. És vajon hol van az eredetileg PocketStation-ra kiadott, de az FFVIII szerves részét képező Chocobo World minijáték? Simán elfért volna valamilyen formában, de egyszerűen kivágták, minthogy dolgozzanak az integrálásán. A világtérképpel is kezdhettek volna valamit, mert HD-ban kiüti az ember szemét mennyire sivár. Attól pedig sokan fel fognak háborodni, hogy a GF Siren ruháját - vagy inkább annak hiányát - szépen megcenzúrázták ebben a változatban.

Kicsit savanyú szájízzel fogadtam tehát ezt a remastert. Itt volt a lehetőség, hogy végre kiadják a definitive FF8-at, erre egy felemás, kicsit félkész remastert kaptunk, egy öreg PC-s portot, itt-ott feljavítva. Pedig mennyire kevés kellett volna, hogy minőségi legyen a kiadvány. Én ezekkel együtt is élveztem a FFVIII-at. Élveztem, mert olyat adott, amit már nagyon régen nem tapasztaltam. Az igazi Final Fantasy minőséget és életérzést. Remélem a császár egyszer visszatér.

Veres Miki

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

15 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

17 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==